Autostrada Bacău – Pașcani: Consiliul Interministerial a aprobat indicatorii tehnico-economici/ Licitația pentru execuție ar urma să fie lansată în iunie

Autostrada A7 macheta

Consiliul Interministerial (ministerele avizatoare) au aprobat, joi, indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Bacău – Pașcani, un pas important care apropie lansarea licitației pentru execuția celor 77 de kilometri.

Ultima etapă (la nivel de Executiv) înainte de lansarea licitației estimată pentru luna iunie este aprobarea indicatorilor prin Hotărâre de Guvern.

Autostrăzile Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani, ultimele două secțiuni ale Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, încă nu sunt lansate în licitație pentru execuție. Autostrada va avea o lungime de 77,3 km, 112 poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate, 9 noduri rutiere, vor exista drumuri de întreținere pe stânga și pe dreapta, pe toată lungimea autostrăzii cu o lățime de 3,5 m, vor fi parcări de scurtă durată, spații pentru încărcarea autoturismelor electrice și perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire pe aproximativ 140 ha.

Indicatorii tehnico-economici stabilesc o valoare estimată de 6,2 miliarde lei. „Sectorul de Autostradă Bacău – Pașcani (A7) este cu un pas mai aproape de construcție! Consiliul Interministerial a avizat astăzi indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Bacău – Pașcani (77 km). După ce indicatorii vor fi aprobați, prin Hotărâre de Guvern, se va putea intra în faza de avizare a Proiectului Tehnic. Finalizarea acestor etape va permite demararea procedurilor pentru lansarea în licitație a contractului de construcție efectivă a celor 77 de km ai acestui sector din Autostrada Moldovei (A7). Construcția Autostrăzii Moldovei (Ploiești – Pașcani), cu o lungime de aproximativ 320 de km, va avea un cost estimat de 25,8 miliarde de lei (fără TVA) și va fi finanțată prin PNRR”, a transmis ministrul Sorin Grindeanu.

Valoarea mare, de peste un miliard de euro se explică prin numeroasele structuri și lucrări de artă: 112 pasaje, viaducte, structuri casetate și 9 noduri rutiere.

Comisia Europeană a acceptat finanțarea autostrăzii prin PNRR atât pentru a reduce riscul de accidente rutiere pe DN 2 E85 cât și pentru că, proiectul prevede încă din faza de execuție stații pentru încărcarea mașinilor electrice (componenta verde/sustenabilitate) și perdele forestiere.

Din cele patru secțiuni ale Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, doar primul segment, Ploiești – Buzău, este licitat și cu constructori desemnați. Pentru secțiunea Buzău – Focșani licitația a fost lansată în februarie, în timp ce, pentru cel mai lung lot, Focșani – Bacău, de 96 km, se așteaptă varianta finală a proiectului tehnic al Consitrans după observațiile CNAIR.

Pentru proiectele rutiere, jaloanele din PNRR sunt următoarele: semnarea contractelor de execuție Q4 2023, execuție a 50% din lucrări la sfârșitul anului 2024 și recepția lucrărilor Q4 din 2026.

Machetă pentru Autostrada A7 Sursa foto: Consitrans

Comentarii

  1. Jaloane neclare.
    Cum ?
    “semnarea contractelor de execuție Q4 2023”
    Si pana atunci trag mata de coada?
    Se imparte cascavalul?
    Pana atunci in orice tara era gata tronsonul Ploiesti-Buzau!
    Cata prostie la Guvern!
    Deschideti santierele ca nu apucati sa faceti A 7!
    ☹☹

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *