Autostrada Bucureștiului: Guvernul aprobă încă 12 milioane de lei pentru exproprieri pe loturile din zona de nord / UMB așteaptă luna aceasta Autorizația de Construire pentru întreg viaductul de la Cernica

Autostrada-de-Centura-Bucuresti-Nord

Guvernul aprobă joi, 12 octombrie, suplimentarea bugetului de exproprieri cu 12 milioane de lei pentru loturile Autostrăzii Bucureștiului A0, semi-inelul nordic. Hotărârea de Guvern este necesară pentru că, față de actul normativ din 2021 când au fost alocate 20 de milioane de lei, documentațiile cadastrale din al doilea raport de evaluare pentru 572 de imobile au suportat modificări, în ceea ce privește suprafața de
expropriat, categoria de folosință sau poziționarea intravilan/extravilan, iar diferențele sunt rezultatul măsurătorilor din teren și ale documentelor care au stat la baza realizării documentațiilor cadastrale.

Astfel, actul normativ vizează despăgubiri pentru proprietarii din localitățile Săbăreni din jud. Giurgiu, Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Balotești, Tunari, Dascălu, Ștefăneștii de Jos, Găneasa, Pantelimon și Cernica din Jud. Ilfov.

„Hotărârea Guvernului nr. 1485/2022 privind suplimentarea pe anul 2022 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 37/2021 privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de
expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Autostrada de centură București”, sector Centură Nord km 0+000 – km 52+770, pe raza localităților Săbăreni din jud. Giurgiu, Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Balotești, Tunari, Dascălu, Ștefăneștii de Jos, Găneasa,
Pantelimon și Cernica din Jud. Ilfov. După recepționarea de către A.N.C.P.I./O.C.P.I. a documentațiilor cadastrale individuale, anumite date de identificare ale imobilelor supuse exproprierii conform anexei nr. 2 a Hotărârii Guvernului nr. 37/2021, au suportat modificări, în ceea ce privește, suprafața de expropriat, categoria de folosință sau poziționarea intravilan/extravilan. Diferențele sus menționate sunt rezultatul măsurătorilor din teren și ale documentelor care au stat la baza realizării documentațiilor cadastrale. Astfel, pentru un număr de 572 de imobile, cuprinse în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 37/2021, ca urmare a suprapunerii planurilor parcelare peste coridorul de expropriere au rezultat diferențe ale suprafețelor cuprinse în Anexa nr. 2 la Hotărârea antemenționată față de suprafețele rezultate din măsurătorile cadastrale și diferențe de categorie de folosință, poziționare intravilan/extravilan. Totodată, ca urmare a întocmirii documentațiilor cadastrale la unele dintre cele 572 de imobile au rezultat și modificări ale numelui și/sau 3 proprietarilor, în sensul identificării unora dintre aceștia care inițial, în baza informațiilor oferite de către unitățile administrativ – teritoriale, erau neidentificați sau au fost identificați moștenitorii legali ai proprietarilor inițial identificați”, arată proiectul de hotărâre.

Situația celor 4 loturi de pe A0 Nord

Contractul pentru Lotul 1 (A1 DN 1 Corbeanca) a fost semnat pe 20 septembrie 2023 cu Asocierea PizzarottiRetter și va intra în faza de proiectare. Termenul pentru proiectare și execuție este de 34 de luni.

Lotul 2 CorbeancaAfumați ar urma să fie deschis în noiembrie, însă doar pe 10 kilometri din lungimea totală de 19 km. Va fi o inaugurare parțială între DN 1 și A3 și o autostradă-muzeu până când CNAIR rezolvă descărcarea provizorie la Ștefănești sau în DN 2 la Afumați.

Lotul 3 AfumațiCernica este în etapa de proiectare cu o firmă din China. Constructorul are la dispoziție 30 de luni (12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor) și 397,9 milioane de lei (fără TVA) pentru construcția acestui lot al A0 Nord cu o lungime de 8,5 km.

Lotul 4 CernicaGlina (A2) contract de execuție semnat cu UMB. În octombrie se așteaptă finalizarea raportului de mediu și emiterea Autorizației de Construire pentru întreg viaductul de la Cernica.

„Termenul estimat pentru începerea lucrărilor este luna octombrie 2023. După depunerea SEA și RIM, se organizează dezbaterea publică (minim la 30 de zile de la publicarea anunțului) și ulterior:

– după dezbaterea publică urmează sedinta CAT

– publicarea anunțului

– după 10 zile de la publicarea anunțului se emite Acordul de Mediu revizuit”, a transmis CNAIR la solcitarea Economedia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *