Autostrada cu tuneluri dintre Lugoj și Deva : licitația pentru secțiunea de 10 kilometri va fi (re)lansată la jumătatea lunii aprilie/Calendar accelerat pentru a nu pierde finanțarea prin PNRR

Autostrada Tuneluri Sursa : Ministerul Transporturilor

Licitația pentru secțiunea de autostradă cu tuneluri dintre Lugoj și Deva va fi relansată la jumătatea lunii aprilie, va avea costuri actualizate pentru a acoperi creșterea accelerată a prețurilor la materialele de construcții, dar și un calendar clar pentru începerea lucrărilor de execuție, finanțarea prin PNRR fiind condiționată de respectarea ,,jaloanelor”, a anunțat, marți, la Constanța ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Prima licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă cu o lungime de 10 kilometri (din care 2 km. cu tuneluri) a fost anulată la începutul lunii martie după ce, singura ofertă depusă, cea a constructorului MAPA din Turcia, (n.r firma care va executa lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești) a fost considerată neconformă.

Grindeanu a mai spus că în Banat nu mai sunt urși de 80-90 de ani și nu vede rostul ecoductelor pentru carnivore mari, dar proiectul nu mai poate fi modificat : ,,…așa e proiectul, nu mai are rost să mai comentăm, așa s-a aprobat finanțarea. A fost o licitație începută în 2019, nu de mine (n.r mandatul Răzvan Cuc), continuată de toți predecesorii mei care s-a încheiat în urmă cu o lună. A fost o singură ofertă, o companie care nu s-a încadrat în cerințele tehnice ale CNAIR. Această bucată va fi scoasă undeva la jumătatea lunii aprilie, pe 13 sau 14 aprilie pentru o nouă licitație și pentru că s-au schimbat datele problemei față de acum, 3, 4, 5 ani, prețul materialelor de construcții este cu totul altul. Merg cu mașina de la București la Timișoara, am să urmăresc…mă deranjează maxim că de la Sibiu la Nădlac, ai întreruperi de autostradă, tipice românești. Am cerut CNAIR să vină cu un calendar cât se poate de clar pentru a intra rapid în faze de execuție. Până la jumătatea anului să avem o companie care să intre în faza de implementare a proiectului” a transmis Grindeanu.

Totuși, un constructor desemnat și chiar un contract încheiat la jumătatea anului este aproape imposibil chiar și pe noile proceduri ale Legii Achizițiilor Publice, având în vedere că nu este un proiect simplu. Oricât de mult ar încerca Ministerul Transporturilor să comprime perioada pentru depunerea ofertelor și mai ales de evaluarea acestora, în trei luni nu se poate ajunge la încheierea unui contract.

„Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri”, a transmis CNAIR în documentația de la prima licitație.

 

Sursa : Ministerul Transporturilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *