Asocierea Pizzarotti-Retter a ajuns la 50 % execuție pe primul lot al Autostrăzii Moldovei (A 7) este în graficul asumat și va finaliza lucrările în noiembrie 2024, conform informațiilor Economedia. Constructorul va prezenta stadiul de 50 % execuție pe lotul Ploiești (Dumbrava) -Mizil cu o lungime de 21 kilometri respectiv 65 % execuție la structuri (poduri) la ședința de progres programată la CNAIR. Vremea nesperat de bună din ianuarie și februarie care a permis lucrări a dus lotul la un avans de 6/7 procente, acum raportarea oficială fiind de 43 % execuție. La sfârșitul lunii ianuarie, pe lotul 1 se lucra cu 400 de drumari și tunuri de căldură pentru betoane după cum Economedia a explicat aici.
Lotul 1 Ploiești-Mizil avea termen inițial de finalizare aprilie 2024, dar Asocierea Pizzarotti-Retter a primit o extensie până la toamnă așa cum s-a aprobat și pentru lotul 2 Mizil-Spătaru/Pietroasele unde lucrează Asocierea Trace-Coni.
Pe lotul 2, Trace (Bulgaria) – Coni (România) este la 41,5 % cu o mobilizare foarte bună a prahovenilor de la Coni, dar mai întârziat pe sectorul mai lung al bulgarilor.
,,După finalizarea sectoarelor experimentale am initializat in data de 27 februarie așternerea covorului asfaltic permanent pe stratul de bază. Aceasta fiind posibil in condițiile vremii favorabile care permite asternerea la temperatură de peste 10° a stratului suport. Cu o capacitate de producție de min. 2.000t/zi preconizăm finalizarea acestor lucrări la sfârșitul lunii august 2024. La momentul de față sunt finalizate lucrările la infrastructură in proporție de 94%. Se montează 444 de aparate de reazem produse de partenerul nostru MAURER din München. Astfel se lucrează la pregătirea montajului celor 224 de grinzi din etapa a II-a, care incepe in data de 02 aprilie și se va finaliza in data de 19 aprilie.” a precizat constructorul pentru Economedia.
Pentru finalizarea celor 49 de kilometri dintre Ploiești (Dumbrava -A3) și Pietroasele/Costești constructorii Pizzarotti-Retter și Coni-Trace trebuie să ajungă la 55 % la finalul lunii martie respectiv 65 % la finalul lunii aprilie, a transmis pe 12 februarie pe șantierul A 7 Ploiești-Buzău, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Pentru ambele loturi, termenele inițiale erau aprilie 2024 (20 de luni de la emiterea ordinului pentru începerea lucrărilor) dar constructorii au primit extensie de 5 și 6 luni din cauza problemelor cu pânza de apă freatică și gropile de împrumut.
Ministrul Grindeanu a apreciat mobilizarea prahovenilor de la Coni pe jumătatea lot din Lotul 2 Mizil-Pietroasele (28 km.) :,, Pe mine mă interesează următoarele și vorbesc de ambele loturi. Finalul lunii martie trebuie să ajungă la 55 %, finalul lunii aprilie să ajungă la 65 %. Că depășeșc…foarte bine, dar prima bornă importantă pentru noi, finalul lunii martie 65 % pe ambele loturi (n.r 55 %) ca să ne putem respecta termenele asumate. Vreau să fac o mențiune de bine pentru kilometrii gestionați de CONI pe lotul 2, sunt undeva la 80 % pe ce aveau ei de făcut pe lotul 2, pe kilometrii pe care îi au ei în administrare. Voi veni în fiecare lună pe aceste loturi, în martie, aprilie, vă veți plictisi de mine, voi veni în fiecare lună astfel încât să ne ținem de ce am spus, în octombrie să fie date în trafic”. -Sorin Grindeanu.
Pe 1 martie constructorul Nurol (Turcia) a început lucrările pe lotul 3 Pietroasele -Buzău (14 km.).