Compania de Drumuri a amânat din nou, până pe 9 aprilie evaluarea financiară pentru tronsonul Dumbrava – Mizil (21 km), primul lot al Autostrăzii A7 Ploiești-Buzău. Ultimul termen pentru evaluarea ofertei era 15 martie, conform documentelor publice din SEAP, termen prelungit acum cu mai mult de trei săptămâni.
Practic, de la jumătatea lunii februarie, de la desemnarea câștigătorilor pe cele trei loturi ale Autostrăzii A7, CNAIR nu a finalizat corespondența cu asocierea româno-italiană BOG-ART – TANCRAD – COSEDIL, în urma căreia constructorul să fie declarat câștigător oficial.
Pentru toate cele trei loturi ale Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, Compania de Drumuri a stabilit câștigători constructori din România, însă doar pentru loturile 2 și 3, Mizil – Pietroasele (28 km), respectiv Pietroasele – Buzău (14 km) s-au făcut și anunțurile oficiale, pe 7 martie pentru lotul 3 câștigat de Selina și 15 martie pentru lotul 2, câștigat de asocierea româno-bulgară Coni-Trace.
Atât pentru lotul 2 cât și pentru lotul 3, după desemnarea oficială a câștigătorilor, au fost depuse contestații la CNSC, cea mai recentă pentru lotul de mijloc unde Strabag solicită anularea procedurii.
Primul lot al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău este cel mai scump, aproape 2 miliarde lei și termen limită de finalizare august 2026 pentru a respecta jaloanele din PNRR.
Economedia a făcut două solicitări oficiale către CNAIR pentru a explica întârzierea de pe primul lot, dar responsabilii CNAIR au refuzat să răspundă concret:
„Ținând cont de faptul că procedura de achiziție publică nu a fost încă finalizată din punct de vedere legal, dosarul complet al achiziției nu are un caracter de informație publică. După semnarea contractului informațiile solicitate vor deveni publice”, este poziția CNAIR referitoare la lotul 1.
Captură Sicap, 23 februarie 2022 (pentru lotul 1 este prevăzută evaluarea financiară la termenul limită – 15 martie, prelungit acum pentru 9 aprilie)
În urmă cu o lună, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu explica procedura desemnării oficiale a câștigătorilor, arătând că, de la momentul notificării (18 februarie), constructorii au termen de 2 săptămâni să vină cu toate actele necesare: „Au fost înștiințați câștigătorii. Cred că sunt în termenul în care s-au cerut datele și clarificările. Nu pot să ies să dau informații pe surse (n.r. referitor la API). În mod sigur, În zilele următoare și sunt conștient de ce spun, zilele următoare îi vom desemna oficial pentru că se scurge acel termen oficial în care ei trebuie să aducă actele cerute de CNAIR”.
Licitația de un miliard de euro pentru construirea celor trei loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă. Acesta critica încă de la sfârșitul anului trecut întârzierile pentru evaluarea ofertelor.
Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:
Lungime – 63 km;
– 6 noduri rutiere;
– 160 de ha de perdele forestiere;
– 42 de poduri + pasaje;
– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭, 𝗔𝟳 (𝗗𝘂𝗺𝗯𝗿𝗮𝘃𝗮 – 𝗠𝗶𝘇𝗶𝗹)
Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟮, 𝗔𝟳 (𝗠𝗶𝘇𝗶𝗹 – 𝗣𝗶𝗲𝘁𝗿𝗼𝗮𝘀𝗲𝗹𝗲)
Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și 2 spații de servicii.
𝗟𝗼𝘁 𝟯, 𝗔𝟳 (𝗣𝗶𝗲𝘁𝗿𝗼𝗮𝘀𝗲𝗹𝗲 – 𝗠𝘂𝗻𝗶𝗰𝗶𝗽𝗶𝘂𝗹 𝗕𝘂𝘇ă𝘂)
Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii.