Autostrada Transilvania: CNAIR „tărăgănează” rezilierea contractului pentru lotul Biharia – Chiribiș / Care sunt scenariile pentru deblocarea proiectului

Autostrada Transilvania Trameco

Compania de Drumuri trage de timp și întârzie rezilierea contractului pentru lotul de Autostradă Biharia – Chiribiș, un contract semnat în 2020, dar blocat de 14 luni, acuză Asociația Pro Infrastructură, care solicită CNAIR să rezilieze „de urgență” contractul cu antreprenorul bihorean Trameco.

Contractul pentru lotul de aproape 30 de kilometri a fost semnat pentru o ofertă de doar 326 milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR de aproximativ 450 de milioane de lei. Ulterior, constructorul a cerut o majorare de 130 de milioane de lei pentru lucrări de consolidare suplimentare care nu au fost „prinse” în proiect, o suplimentare de contract refuzată.

Cele două scenarii „pe masă” pentru deblocarea proiectului: rezilierea unilaterală a contractului și certificat negativ care se va „tranșa” în instanță sau încetarea contractului cu acordul părților, dar cu condiția ca Trameco să predea CNAIR proiectul tehnic, astfel încât să nu mai fie nevoie de o nouă expertiză a lucrărilor înainte de relansarea licitației pentru execuție. (n.r Certificatul Negativ înseamnă că respectiva firmă nu mai poate participa la licitații pentru o perioadă de 3 ani).

„REZILIAȚI DE URGENȚĂ contractul lotului A3 Chiribiș-Biharia! Am pierdut 14 luni. Mai pierdem? CNAIR are toate motivele întemeiate și pârghiile legale pentru a rezilia și a tranșa blocajul existent încă din decembrie 2020 când proiectul tehnic trebuia să fie gata. Este absolut evident că blocajul nu mai poate continua. SINGURA soluție este REZILIEREA (a treia oară), acordarea de CERTIFICAT NEGATIV constructorului și, desigur, lansarea unei noi licitații, în speranța că al patrulea antreprenor va reuși să ducă șantierul la final în 2024… la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Compania Trameco (parte a Grupului Selina) a fost desemnată câștigătoare a contractului pentru „Lotul Straco”, tronsonul de 16 km dintre Câmpia Turzii și Chețani, singura secțiune de autostradă care lipsește pentru a avea autostradă completă de la Sibiu și Cluj Napoca la Târgu Mureș. Trameco este și constructorul Pasajului Berceni, pe Centura București Sud, pasaj care ar urma să fie deschis în această toamnă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *