Autostrada Transilvania: Licitația de 8 miliarde de lei pentru lotul cu tunelul Meseș a fost suspendată. „CNAIR nu s-a achitat de obligația de a răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități”- este decizia CNSC la contractul de 8 miliarde de lei

Tunel Meseș

Compania de Drumuri a suspendat din nou licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai mare contract al CNAIR de până în prezent. Licitația de 8 miliarde de lei pentru lotul de 41 de kilometri cu tunelul Meseș este suspendată după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis o plângere a turcilor de la Ictas.

Este o decizie dură a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor la adresa CNAIR care nu și-a respectat obligațiile față de potențialii ofertanți, după cum arată motivarea pe care a consultat-o Economedia. În „rechizitoriul” care cuprinde 36 de pagini, CNSC arată „răspunsurile în doi peri”, dar și abateri de la Legea Achizițiilor 98/2016.

„Consiliul constată că, autoritatea contractantă nu s-a achitat de obligația de a răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități întrebărilor primite”, arată decizia CNSC.

Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație în SEAP pe 10 februarie cu o valoare cuprinsă de 7,5 miliarde și 8,8 miliarde lei, lotul de autostradă cu tunelul de la Meseș fiind cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum. Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Caietul de sarcini are 283 de pagini, arată datele pe care le-a consultat Economedia, iar finanțarea este asigurată prin POT.

TUNELUL MESEȘ 

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Pe lângă tunelul de aproape 3 kilometri lungime de la Meseș, pe traseu sunt prevăzute 65 de poduri și viaducte, a transmis Cristian Pistol, șeful CNAIR (detalii aici).

Cum se calculează punctajul: 

În calculul punctajului final, componenta financiară are cea mai mare pondere, 55%, pentru metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor se acordă 15 puncte, urmează alte 9 procente pentru o garanție suplimentară față de cea minimă de 5 ani, cu 7% este punctată experiența inginerului proiectant de tuneluri, 6% experiența managerului de proiect, iar câte 4 puncte pentru experiența inginerului proiectant de poduri respectiv experiența inginerului proiectant de drumuri.

Doi ani pierduți la prima licitație

Licitația cu precalificare de pe lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, tronsonul de 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania care include și Tunelul Meseș a fost anulată luna trecută. Licitația pentru proiectare și execuție a fost lansată în noiembrie 2020 (mandatul Lucian Bode) pe o procedură etapizată, cu precalificare, iar valoarea estimată prin indicatorii tehnico-economici a fost de maximum 4,4 miliarde lei, dar la costurile din urmă cu trei-patru ani, costuri care nu pot fi majorate prin Hotărâre de Guvern așa cum s-a procedat la magistrala de metrou din Cluj-Napoca.

Comentarii

  1. CNAIR e moartea autostrazilor!
    Papagalii ăia care l-au audiat pe Grindi de ce nu l-au intrebat de imbecilii din CNAIR?
    Cardășie?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *