Ministerul Transporturilor va aproba săptămâna aceasta Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (A8), după această etapă urmând avizul la Consiliul Interministerial de la Ministerul Dezvoltării și apoi Hotărâre de Guvern cu indicatorii tehnico-economici pentru lansarea licitației până la sfârșitul anului. Finanțarea este asigurată prin Programul Transport (2021-2027) cu 40% fonduri europene și principiul „primul venit primul servit”, finanțarea nerambursabilă prin întregul PT pentru toate proiectele de infrastructură fiind de aproape 5 miliarde de euro. Deși României i s-a permis o supracontractare de 300%, există riscul ca banii să nu ajungă pentru toate investițiile propuse.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Secțiunea de munte Miercurea Nirajului – Leghin are o lungime de aproape 160 de kilometri, costă aproximativ 6 miliarde de euro, iar pe traseu vor fi construite 47 de tuneluri și 255 de pasaje și viaducte. CNAIR a aprobat indicatorii tehnico-economici pe 24 august, iar după o lună, investiția va fi avizată și în Consiliul Tehnico-Economic (CTE) al Ministerului Transporturilor, potrivit anunțului oficial al directorului CNIR, Cătălin Urtoi.

Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin va avea o lungime totală de 159,2 km, iar traseul acesteia va include:

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

– 5 noduri rutiere la intersctarea DN13A (Sovata), DN13B (Joseni), DN12 (Ditrău), DN15 (Tulgheș), DN15B (Pipirig),

– 437 de structuri (119 poduri, 19 pasaje, 117 viaducte, 179 podețe),

– 47 tuneluri, în lungime totală de 11,64 km (cu lungimi individuale cuprinse între 70 m și 940 m). Autostrada va beneficia și de 4 parcări de scurtă durată, 1 punct de sprijin și întreținere, 6 spații de servicii, 2 centre de întreținere și coordonare.

Proiectul, finanțat prin Programul Transport (PT), are o valoare totală estimată de 31,56 miliarde lei (fără TVA). Documentația pentru lansarea licitației necesare construcției secțiunii de autostradă Miercurea Nirajului — Leghin va fi elaborată dupa aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern, afirma Cristian Pistol.

Pe secțiunea Târgu Mureș – Târgu Neamț, contractul din PNRR câștigat de UMB pe lotul 3 ar urma să fie semnat fără a mai aștepta decizia Curții de Apel București, iar pentru lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului CNAIR este la a doua prelungire a termenului pentru desemnarea câștigătorului.

Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț (211,1 km), parte a A8, este împărțită în 3 secțiuni, astfel:– Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km): finanțare PNRR,– Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km): finanțare PT,– Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km): finanțare PNRR.”Contractul încheiat între ACCIONA (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA) și CNAIR în 2019 este un exemplu perfect despre cât de mult ne-au costat criteriul „păgubos” prețul cel mai mic și subevaluarea unui Studiu de Fezabilitate, „cărămida” pentru un bun proiect. În 2019, Acciona a semnat contractul de completare a studiului de fezabilitate pentru 17 milioane lei, față de cele 35 milioane lei estimarea CNAIR, aceasta fiind una dintre problemele contractului, lungimea totală a traseului fiind de 211 km. Spre comparație, următorul segment al A8, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a avut în 2021 un contract de 58 milioane lei (n.r. include și PT). Până la sfârșitul anului urmează să fie predat și Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni (93 km).