Canalul București-Dunăre : Administrația Canalelor Navigabile anunță proiectantul pentru reluarea lucrărilor pe 23 ianuarie 2023. Bucureștiul va avea porturi pe Dâmbovița și Argeș

barje Dunare Foto: captura, stirileprotv

Ministerul Transporturilor, prin Administrația Canalelor Navigabile (ACN) a prelungit până la 23 ianuarie 2023 termenul pentru desemnarea proiectantului care va face Studiul de Fezabilitate necesar reluării lucrărilor la Canalul București-Dunăre, obiectiv abandonat după Revoluție la aprox. 70 % execuție.

Anterior, Administrația Canalelor Navigabile stabilise un termenul de 8 decembrie pentru analiza celor două oferte depuse la contractul de 6 milioane lei, candidaturile fiind ale firmelor de proiectare TPF Inginerie și Aqua Prociv Proiect. Pe 21 noiembrie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța pe contul său de Facebook că licitația pe care a organizat-o Administrația Canalelor Navigabile are deja un câștigător, dar contractul nu poate fi semnat pentru că sunt contestații (detalii aici). Pe de altă parte, ACN transmite la solicitarea Economedia că procedura încă este în etapa de evaluare financiară, iar luna aceasta estimează să desemneze și câștigătorul :

„La data prezentei procedura de achiziție a serviciilor pentru reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe este în faza de evaluare a ofertei financiare. Estimăm desemnarea câștigătorului în decembrie 2022. Până la această dată nu avem cunoștință a fi formulate/înregistrate la CNSC contestații și/sau clarificări cu privire la procedura de achiziții”, arată răspunsul ACN pentru Economedia.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Ministerul Transporturilor a primit două oferte la a doua licitație pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate necesar finalizării Canalului București – Dunăre, un proiect început de Ceaușescu în anii 80 care a deja costat 2,7 miliarde euro, dar abandonat la aproximativ 70% după Revoluție. Contractul relansat de Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (la licitația din 2021 nu au fost depuse oferte) are în vedere „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. Proiectanții TPF Inginerie și Aqua Prociv Proiect au depus cele două oferte la contractul de 6 milioane lei. Autoritățile estimează că va fi cel mai mare proiect de investiții, cu 21.600 noi locuri de muncă în perioada execuției și 520 de angajați în perioada de exploatare.

Potrivit Caietului de Sarcini, Bucureștiul va avea două Porturi, la Glina pe Dâmbovița și în localitatea 1 Decembrie pe Argeș. Calea Navigabilă are pe râul Argeș o lungime de 73 de kilometri până la Oltenița și preia o diferență de nivel de 53 metri prin patru noduri hidrotehnice (NH) – ecluze, iar pe Dâmbovița o diferență de nivel de 14 metri prin 2 noduri hidrotehnice. Secțiunea transversală este trapezoidală cu lățimea la baza de 80 de metri pe Argeș respectiv 40 de metri pe Dâmbovița și o adâncime minimă de 4,5 metri. Finalizarea proiectului prin care Bucureștiul va avea acces direct la Portul Constanța și fluvial (nu doar rutier și feroviar) și mai departe la orașele europene de pe Dunăre și la rețeaua de căi navigabile din Europa este necesară pentru că lucrările în care s-au investit 2,7 miliarde de Euro înainte de anii 90 sunt avansate, dar abandonate și în continuă degradare și vandalizare, arată Ministerul Transporturilor. Capacitatea totală a căii navigabile va fi de 24 mil. tone/an.

Durata contractului este de 11 luni.

23 ianuarie 2023, noul termen publicat în SEAP la Contractul pentru reactualizare SF Canal București-Dunăre

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: