CFR Călători va circula cu primele 12 trenuri noi din cele 37 de rame pe care ARF le-a cumpărat de la Alstom. Primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani, din decembrie pe linia București – Constanța

Trenuri Alstom ARF

Compania CFR Călători a depus singura ofertă la contractul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru operarea primelor trenuri noi cumpărate de la Alstom. Contractul are o durată de 5 ani și prevede operarea primelor 12 din cele 37 de trenuri cumpărate, a transmis vineri ARF pe pagina de Facebook. Primele 5 rute sunt: București Nord – Constanța, București – Craiova, București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București-Nord – Craiova – Petroșani. Primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani va circula de la sfârșitul lunii decembrie pe linia București – Constanța.

„Depunere ofertă în cadrul licitației CSP competitive. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunță depunerea unei oferte, de către operatorul public de transport feroviar de călători SNTFC CFR Călători SA, în cadrul primei proceduri de atribuire competitivă a unui Contract de Servicii Publice privind îndeplinirea obligațiilor de serviciu public de transport feroviar de călători, licitație derulată prin intermediul platformei publice a Bursei Române de Mărfuri (BRM).

Contractul vizează prestarea serviciilor publice, cu ajutorul primelor rame electrice achizitionate de ARF, prin intermediul contractului atribuit în aprilie 2022 companiei Alstom Ferroviaria S.p.A. Serviciile contractate sunt preconizate a începe în decembrie 2023, prima ruta de serviciu fiind între București și Constanța. Pe măsura ce trenurile sunt livrate de către producătorul francez și puse la dispoziția operatorului, serviciile vor acoperi rutele ce deservesc municipiile reședință de județ: Craiova, Drobeta Turnu Severin, Reșita (prin nodul feroviar de la Caransebeș), Timișoara, Ploiești, Brașov, Alba Iulia, Deva, Arad, Târgu Jiu. Contractul va avea o valabilitate de 5 ani și constituie unul dintre pașii concreti făcuți de România pentru asigurarea tranziției către o piață a serviciilor publice de transport feroviar de călătorii guvernată, exclusiv, prin contracte atribuite competitiv, conform normelor naționale și europene în vigoare”, arată un comunicat transmis de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Rutele pentru trenurile ALSTOM, de lung parcurs: 

🚉 București Nord – Constanța

🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara

🚉 București Nord – Brașov – Cluj

🚉 Brașov – Deda – Cluj

🚉 București Nord – Brașov

🚉 București Nord – Iași

🚉 București Nord – Suceava

🚉 București Nord – Galați

🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria

🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

🚉 Cluj – Timișoara

🚉 Cluj – Suceava – Iași.

„Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, a transmis ARF.

Comentarii

  1. Craiova, inca se construiesc trenuri si locomotive foatre bune la export dar necorespunzatoare la intern…
    Isi mai pune cineva intrebari in tara asta sau caii au luat-o pe miriste alandala?

  2. Povesti la CFR Călători.
    Asta cu întarzierea trenurilor e la ordinea zilei.
    Azi 30.09.m-am intors din Sinaia spre Bucuresti cu trenul IR 11536 operat de Astra Trans Carpatic cu plecare la 18.36.
    Din cele trei trenuri spre Buc. Nord la acea oră era singurul particular si a venit aproape la timp. Celelalte trenuri CFR aveau intarzieri de 80 sau 90 minute la sosire în Sinaia.
    Pe peron erau intre 600 -700 de oameni care aveau/n-aveau bilet la Astra s-au suit in trenul Astra.
    Au urmat lupte corp la corp intre calatorii cu bilet Astra si blatiștii.
    Cer demiterea conducerii Garii Sinaia care a fost incapabila sa gestioneze situația.
    Nu au anuntat ca trenul e operat de un privat.
    Au vrut sa scape de puhoiul de calatori si sa-si bea șpritul de seară cu Primarul Vlad Oprea.
    Care a făcut circ cu “Marele Festival” Sinaia Ever.😯
    Impiegatul de mișcare a lasat trenul sa plece lovind in siguranta calătorilor!l
    Nu era un tren cu carfofi ! 😡
    Erau oameni in trenul Astra de 3 sau 4 ori peste sarcina admisa!
    D-le Grindeanu:
    Cum sa mai explici României daca era un accident de circulatie pe calea ferata cu sute de răniți și morti?
    Sau Prefectul de Prahova știe de îmbulzeala si dezorganizarea făcuta de Vlad Oprea Primar Sinaia ca mare organizator al Festivalului Sinaia For Ever?Stie ca acesta se desfasoara in condiții haotice generatoare de evenimente nepavazute cu grad mare risc la sanătatea si siguranța oamenilor?
    Solucit:
    Suspendarea si demiterea conducerii garii Sinaia
    Suspendarea Primarului din Sinaia!
    Merci,
    Si nu va nai întrebati de ce la CFR sunt întârzieri, mecanici drogati care conduc trenuri de calatori iri impiegați iresponsabili ce dau drumul la trenuri burdusite cu oameni!
    Spre știință Primului Ministru al Romaniei Dl Marcel Ciolacu.
    Daca autostrazi nu avem putem avea moarte asistată cu CFR Călători?😎

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *