Compania CFR Infrastructură a reparat anul acesta 100 de kilometri de linie de tren, în creştere faţă de cei 38 de kilometri din 2020 şi estimează pentru 2022 dublarea numărului de kilometri reparaţi/reînnoiţi, a anunţat directorul general CFR Infrastructură, Ioan Pintea.
Pentru a ajunge la starea infrastructurii feroviare de dinainte de Revoluţie, atunci când, în medie, se reparau peste 600 de kilometri pe an, cu alocările actuale de la buget România mai are nevoie de încă 10 ani, a explicat Pintea la o conferinţă DCNews.
„Ştim foarte bine că în ultimii 30 de ani, calea ferată din România a avut o subfinanţare cronică care, desigur, că acum se şi vede. Să vă dau un singur indicator. Înainte de Revoluţie se făceau reparaţii capitale pentru 600- 800 de kilometri pe an, din nefericire, după Revoluţie, aceste valori au scăzut, ba chiar au fost doi ani, 2008 şi 2009 când nu s-a reparat niciun kilometru şi atunci am instituit restricţii de viteză. Anul acesta am făcut reparaţii capitale pe 100 de kilometri iar la anul ne propunem să face, 200 de kilometri. Poate că în 4 ani să ajungem la o medie de reînnoire de 500, 600 poate chiar 700 de kilometri. Pentru lucrările de reînnoire, adică lucrările care se fac pentru a reveni la viteza de proiectare de dinainte de Revoluţie, treptat, dacă am primi un miliard sau două miliarde de lei pe an, atunci, într-un termen rezonabil de 10 ani, atunci am ajunge la starea dinainte de anii 90”, a explicat Pintea.
În ceea ce priveşte lucrările de modernizare, Pintea a spus că în ultimii 20 de ani România a investit doar 5 miliarde de euro, sumă pe care statele din Occident o alocă anual pentru lucrări feroviare. Singurele două proiecte majore în execuţie care se desfăşoară cu fonduri europene sunt reabilitatea culoarului IV Braşov-Simeria şi redeschiderea liniei Bucureşti-Giurgiu.
Despre planul de acţiune pentru Dezvoltarea Infrastructurii feroviare, Economedia a scris aici