Cifra de afaceri înregistrată de parcurile de retail din România a scăzut cu 9,5% în timpul pandemiei, în timp ce, în cazul mall-urilor, s-a consemnat o diminuare de 20,6%, relevă o analiză Cushman & Wakefield Echinox, citată de Agerpres.
Conform rezultatelor cercetării, proprietarii de centre comerciale (mall-uri şi parcuri de retail) din România au avut un impact de circa 112 milioane de euro în venituri, ca urmare a situaţiei pandemice, ceea ce indică o scădere medie a cifrei de afaceri de 18,5%, comparativ cu 2019, ultimul an fără restricţii de funcţionare, de la 607 milioane de euro la 495 milioane de euro.
“Impactul mai puternic al pandemiei asupra mall-urilor este explicat prin închiderea pe perioade destul de lungi de timp a magazinelor neesenţiale cu acces din interior, precum şi a cinematografelor şi restaurantelor, două categorii de chiriaşi care au de regulă o prezenţă mult mai ridicată în cadrul mall-urilor”, explică autorii analizei.
Datele preliminare de la Ministerul de Finanţe, citate de compania de consultanţă Cushman & Wakefield Echinox, arată o scădere cu circa 35% a cifrei de afaceri a operatorilor de restaurante, în timp ce numărul total al spectatorilor în cinematografe a scăzut, anul trecut, cu 75%, conform Centrului Naţional al Cinematografiei.
“În acest context, cele două segmente au fost printre cele mai afectate de restricţiile guvernamentale, fapt ce s-a translatat în mod direct şi asupra rezultatelor centrelor comerciale”, explică specialiştii.