CNAIR a primit cinci oferte pentru primul lot al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș. Constructori Austria, Italia și Turcia în cursa pentru contractul de 2 miliarde lei

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Constructori puternici din Austria -cu filială în România, Italia și Turcia au depus oferte la contractul de 2 miliarde lei pentru primul lot al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș. Compania de Drumuri a primit, joi la temrenul- limită, cinci oferte pentru proiectarea și execuția lotului Sibiu-Mârșa, un tronson cu o lungime de 14 kilometri.

,,S-au depus 5 oferte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a tronsonului 1 din autostrada Sibiu – Făgăraș ! Cei șase operatori economici care au depus oferte la termenul limită sunt următorii:

– PORR CONSTRUCT SRL

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

– WEBUILD SPA – MILANO

– KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S.

– MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

– MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI

Câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru construcția celor 14,25 km ai acestui tronson.

Contractul finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile are o valoare estimată de aproximativ două miliarde de lei fără TVA. Acest tronson va lega Avrig – Mârșa (DJ105G) de Autostrada Sibiu – Pitești, la Boița. Sper ca la finalul acestui an să avem semnate contracte de proiectare și execuție a lucrărilor pe toată lungimea autostrăzii Sibiu – Făgăraș.” a transmis joi, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Pentru loturile 2 și 3 CNAIR a început evaluarea ofertelor după două luni cu licitație suspendată, iar pentru Lotul 4 Sâmbăta de Sus – Făgăraș evaluarea ofertelor a fost prelungită cu o lună și jumătate, până pe 12 aprilie, termenul inițial fiind 1 martie 2023. Pentru lotul 2 au fost depuse șase oferte în timp ce pentru Lotul 3 patru oferte.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), însă pentru A 13 Brașov-Bacău, CNAIR a ratat și a doua licitație pentru finalizarea studiului de fezabilitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: