Compania de Drumuri va semna contractul cu Asocierea Pizzarotti – Retter pentru primul lot al Autostrăzii de Centură București Nord. Curtea de Apel a respins ultimele contestații

A0 Lot 1 Nord

Compania de Drumuri este obligată din nou să semneze contractul cu Asocierea Pizzarotti – Retter pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii de Centură București Nord, după ce, miercuri, Curtea de Apel București (CAB) a respins două contestații ale Asocierii și ale constructorului rival. Anterior, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a obligat de două ori Compania de Drumuri să semneze contractul cu Pizzarotti – Retter, însă instituția a decis să aștepte decizia CAB. Sunt patru ani de la lansarea acestei licitații și doi de când Asocierea a câștigat contractul.

UPDATE 11.17 Compania de Drumuri transmite pentru Economedia că va semna contractul.

„Având în vedere hotărârea Curții de Apel București în speța menționată de dumneavoastră, vă comunicăm că în perioada imediat următoare CNAIR va parcurge operațiunile administrative în vederea semnării contractului“, a transmis CNAIR la solicitarea Economedia.

Știrea inițială:

Amintim că Economedia a scris anterior că semnarea contractului a fost amânată succesiv, deși legea arată că CNAIR este obligată să semneze cu constructorul după decizia CNSC, fără să mai aștepte decizia CAB. În data de 12 iunie, CNAIR a invitat câștigătorul Pizzarotti – Retter să semneze contractul, conform informațiilor Economedia. Cu toate acestea, Compania de Drumuri a condiționat semnarea de un nou act adițional (numit „acord privind condiția rezolutorie”), care ar invalida contractul în situația în care Curtea de Apel va invalida decizia CNSC. Asocierea Pizzarotti – Retter a acuzat atunci Compania de Drumuri că a obligat-o să semneze un act adițional nelegal. Acest act nu era cuprins inițial în documentația de atribuire a contractului, susținea asocierea. Într-un interviu în exclusivitate pentru Economedia, Guido Retter, CEO al RETTER Projectmanagement, a acuzat atunci CNAIR de „șantaj”, pentru că „găsește modalități de a nu semna contractul”. Asocierea câștigătoare a refuzat atunci semnarea actului adițional, iar CNAIR nu a mai invitat asocierea să semneze contractul, așteptând soluționarea plângerilor de pe rolul Curții de Apel București împotriva deciziei CNSC.

Acum, CNAIR este obligată din nou și de Curtea de Apel să semneze contractul, după respingerea celor două contestații ale constructorilor aflate pe rol. „Soluția pe scurt: Respinge excepţia tardivităţii invocării excep?iei inadmisibilitatii. Respinge exceptia inadmisibilitătii. Respinge plângerile conexe, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată prin punerea solutiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei”, arată soluția instanței.

„După, probabil, cea mai lungă licitație, epopeea Lotului 1 Nord al Autostrazii Bucurestiului A0 a ajuns la final. Decizia instanței a dat câștig de cauză CNAIR-ului și astfel, în sfârșit, putem solicita documentele câștigătorului pentru demararea procedurii de semnare a contractului cu acesta – Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement”, afirmă și secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.

Este neclar, însă, ce se va întâmpla cu o plângere depusă ulterior de Compania de Drumuri la Curtea de Apel București, care cerea suspendarea deciziei Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor. În plângere, CNAIR acuză Asocierea câștigătoare că a întârziat să prezinte documentele necesare încheierii contractului în forma corectă solicitată prin documentația de atribuire. CNAIR spune că Asocierea a înaintat o serie de documente, care nu erau conforme cu solicitările Autorității Contractante și cu prevederile documentației de atribuire. CNAIR spunea că Asocierea nu a transmis până la acel moment documentele refăcute. Guido Retter a precizat anterior pentru Economedia că marți, 11 iulie, Asocierea a depus încă o dată toate documentele solicitate de CNAIR, așa cum au fost solicitate, cu anumite modificări cerute de CNAIR. „Acesta sunt schimbări minore, care nu își justifică motivarea nesemnării contractului așa cum a fost programat anterior”, spunea Retter. Plângerea CNAIR are termen la CAB pe 20 septembrie.

Primul lot din A0 București Nord este un tronson de aproape 18 kilometri între Joița (A1) și DN 1 Corbeanca. Valoarea lucrărilor pentru proiectarea și construcția Lotului 1 (17,5 km) este de 815 milioane lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri europene, iar durata contractului este de 34 de luni: 12 luni proiectare și 22 luni perioada de execuție a lucrărilor. Traseul acestui Lot se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DJ 601A (Dragomirești Vale – Bâcu) și DN 1, în dreptul localității Corbeanca. Pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov.

Autostrada București – A0 are o lungime de 100 de kilometri. Lotul 1 de pe A0 Nord pe care îl va construi Pizzarotti este lângă Lotul Aktor de pe A0 Sud unde lucrările avansează foarte greu, iar în iunie, la Ministerul Transporturilor, se va lua decizia privind continuarea sau rezilierea contractului. În schimb, pe lotul 2 de pe A0 Nord, UMB va finaliza lucrările în august-septembrie și ar putea deschide toți cei 19 kilometri dacă se rezolvă problema descărcării în Drumul Județean sau în DN 2 la Afumați.

Comentarii

  1. Iar puneti aceasta asociere la cașcaval?
    Ce sa facă?
    Autostrazi la campie nu pot!
    Vedeti A7 de la Dumbrava la Mizil ca nu sunt in stare s-o facă!
    Si de unde mai au forță in a mai deschide un șantier cand pe unde au lucrat nu au putut respecta termenul?😯

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *