Criza sanitară a crescut interesul pentru proprietățile din zonele turistice montane. România ar trebui să dezvolte și să promoveze zonele montane (studiu)

via transilvanica, padure, munte Sursa Foto: Via Transilvanica/ Facebook

Criza sanitară a adus schimbări majore pe toate palierele, la nivel global. Unul dintre lucrurile interesante este că proprietatile din zone turistice montane au devenit tot mai atractive pentru investitori, conform unui studiu Savills.

 Chiar dacă primul trimestru din 2021 a fost vizibil afectat din punctul de vedere al cererii, volumul tranzacțiilor s-a dublat față de anul precedent și a apărut o concurență acerbă pe această nișă, în special pentru proprietățile premium din cele mai exclusiviste stațiuni montane din lume. Proprietățile care erau de vânzare de câteva luni, sau chiar ani, și-au găsit, în această perioadă, cumpărători dornici să iasă din zonele urbane, ca urmare a restricțiilor cauzate de criza sanitară și impactul acesteia privind munca de acasă, arată raportul Savills.

Deși ar fi nerealist să ne așteptăm ca România să ajungă vreodată în topul destinațiilor de schi din Europa, stațiunile montane românești au un potențial de dezvoltare ridicat și ar putea atrage investitori în următorii ani.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

”Avantajul unei investiții într-o proprietate aflată într-o stațiune montană este dat de faptul că aici turismul are continuitate, spre deosebire de turismul de pe litoral, spre exemplu. Deținerea unei proprietăți la munte asigură, astfel, un venit stabil pe tot parcursul anului. Pe piața locală au apărut deja dezvoltatori care oferă posibilitatea de a investi în proprietăți aflate în stațiuni montane precum Brasov sau Sinaia”, spune Ilinca Timofte, Research Analyst Crosspoint Real Estate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pornind de la această oportunitate, în următorii ani astfel de active ar putea atrage o serie de investitori, majoritatea locali.

”Pentru ca acest gen de activ alternativ să devină atrăgător și pentru investitori instituționali, stațiunile montane din România ar trebui să atragă un număr semnificativ de turiști străini, iar acest lucru depinde în mare masură de investițiile publice făcute în promovarea și dezvoltarea zonelor cu potențial turistic din țară”, adaugă Timofte.

Înainte de pandemie, achiziționarea unei proprietăți dintr-o stațiune montană era considerată ca o fiind o investiție a unei restrânse categorii de oameni cu venituri foarte mari, însă experiența Covid-19 a adus o creștere semnificativă a acestora pentru astfel de achiziții.

În urma blocajelor succesive aduse de criza sanitară, tot mai mulți oameni caută acum spații cât mai deschise, aer curat și o viață mai bună, iar datorită acestor lucruri, proprietățile din zonele montane nu au fost niciodată mai căutate ca acum, precizează studiul.