Consiliile de Administrație ale companiilor CNAIR și Metrorex au prelungit cu două luni mandatele directorilor generali interimari Cristian Pistol și Mariana Miclăuș. Cele două companii-cheie din Ministerul Transporturilor sunt „controlate” de PNL, Pistol fiind și membru PNL, fost consilier în Guvernul condus de Florin Cîțu. Recompensele de partid cântăresc destul de greu, aproximativ 5.000 euro venit lunar pentru conducerea CNAIR (director general, director general adjunct și director economic/financiar, toți cu câte 5.000 euro/lună). La Metrorex, venitul brut al directorului general este de aproximativ 25.000/lei lună.
„În vederea asigurării necesității de continuitate a actului managerial la nivelul CNAIR SA, se prelungește mandatul acordat Domnului Director General Pistol Cristian Ovidiu Cătălin cu două luni, respectiv de la data de 29 07 2022 până la data de 29 09 2022”, arată Hotărârea CA CNAIR din 14 iulie 2022.
Pentru Mariana Miclăuș, mandatul urma să expire pe 20 iulie, dar a fost prelungit până la 20 septembrie. La ambii directori mandatele sunt de fapt la a doua prelungire, prima cu patru luni, iar a doua cu două luni.
Cristian Pistol a fost numit director general la CNAIR în toamna anului 2021 după ieșirea USR din Executiv, iar Mariana Miclăuș a fost numită pe 20 ianuarie 2022, fix în ziua protestului STB. Dacă în cazul șefului CNAIR, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu nu a avut critici publice, ba chiar i-a trasat o misiune imposibilă (semnarea contractelor A7) în cazul conducerii Metrorex ministrul Grindeanu s-a arătat nemulțumit în mai multe rânduri, în special privind situația proiectului Magistralei M4 Gara de Nord – Filaret.
La ambele companii, proiectele de investiții prin PNRR sunt într-o cursă contra cronometru pentru a respecta jaloanele și termenele de finalizare, situațiile critice fiind A1 Lugoj Deva la CNAIR respectiv M4 la Metrorex. Pentru autostrada cu tuneluri Lugoj – Deva (10 km), licitația a fost reluată, șansele de a prinde PNRR-ul fiind extrem de mici în cazul celor șase stații de pe M4 nici măcar nu sunt obținute toate avizele pentru lansarea licitației. Dincolo de jaloanele stabilite pentru 2023 (semnarea contractelor), întârzierea se referă la ritmul greoi în care se pregătesc și se evaluează proiectele la CNAIR și Metrorex, execuția lucrărilor fiind în mare parte sarcina antreprenorului. În prezent, Metrorex nu are niciun șantier deschis pentru extinderea rețelei de metrou, M6 prima secțiune fiind încă în proiectare, iar pe M2 Berceni – Pipera stația nouă Turdor Arghezi este construită de Primăria Sectorului 4.