O unitate McDonald’s din Oregon avansează un nou model de afaceri: angajează tineri de 14-15 ani, pentru a compensa deficitul de muncitori în era pandemiei, scrie USA Today.
Industria fast-food-ului se bazează de multă vreme pe muncitorii adolescenți – în principal de 16 ani și peste -, dar acest magazin din Medford, Oregon, a publicat un banner mare pentru a se promova direct către potențiali muncitori adolescenți chiar mai tineri. Bannerul este încă în fața magazinului, a confirmat managerul magazinului Ashley Fincher SUA AZI miercuri dimineață.
Operatorul restaurantului (proprietarul) Heather Coleman a declarat pentru Business Insider că gestionarea personalului nu a fost niciodată atât de dificilă în cele patru decenii de când familia sa operează francize McDonald’s. Dar odată ce conducerea a deschis porțile pentru adolescenții mai tineri, Coleman a spus că a primit 25 de cereri în două săptămâni.
“Există întotdeauna probleme de personal, dar acest lucru este nemaiauzit”, a spus ea. “(Muncitorii de 14 și 15 ani) au fost o binecuvântare deghizată. Ei au motivația și etica muncii. Ei primesc tehnologia. Prind foarte repede”, a spus ea.
Mișcarea din Oregon McDonald pare să semnaleze o tendință de creștere în întreaga țară.
La începutul acestui an, un Burger King din Ohio a prezentat în restaurantul său un banner care a devenit viral și seamănă izbitor cu bannerul din Oregon McDonald’s. Scria: “Aveți un copil de 14 sau 15 ani? Au nevoie de un loc de muncă ?? Îi vom angaja!”
Legislața muncii în ceea ce îi privește pe minori sunt diferite în fiecare stat, dar Departamentul Muncii din SUA este ferm, 14 ani fiind minimul pentru locuri de muncă neagricole. Orele tinerilor muncitori adolescenți sunt monitorizate și sunt specificate de lege, variind în funcție de stat. Minorii au dreptul la plata salariului minim.