Fost secretar de stat la Transporturi: Calea ferată e ciuruită de restricții de viteză și vagoanele sunt saune, dar Ciolacu și Grindeanu visează „proiecte faraonice” precum tren de mare viteză de la București la Budapesta / Întârzieri la proiectele din PNRR pentru modernizare și material rulant

Linia de tren București Brașov CFR Călători tuneluri

Rețeaua feroviară din România este „ciuruită” de restricțiile de viteză, iar trenurile vechi, cu vagoane nemodernizate, sunt adevărate saune vara, spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, într-o reacție critică față de discuțiile despre o linie de tren de mare viteză București – Budapesta.

Cosma, fost secretar de stat în mandatul Cătălin Drulă, atrage atenția că Ministerul Transporturilor trebuie să rezolve cu prioritate problemele critice de infrastructură și material rulant învechit pentru care sunt disponibili bani din PNRR.

„Valul de căldură lovește și la palatul Victoria: Ciolacu, Grindeanu și cu Viktor Orban anunță că ne fac ”TGV” de mare viteză de la București la Budapesta.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Între timp, CFR ne spune că trenurile de călători au întârziat în 2022 4,3 milioane de minute, cu un milion mai mult decât în 2021.

Iar calea ferată românească e ciuruită de mii de restricții de viteză, trenurile antice, mai mult stricate, se târăsc cu viteze demne de bicicletă, iar pasagerii suportă anual milioane de minute întârziere în aceste trenuri transformate în cuptoare fără aer condiționat funcțional vara.

În loc să se ocupe de aceste probleme, Ciolacu și Grindeanu visează proiecte faraonice și cai verzi pe pereți. Dar să vedem faptele, că de vorbe suntem sătui. Un raport oficial al CFR SA arată că viteza comercială a trenurilor de călători a fost anul trecut de sub 45 km/h, iar a celor de marfă de puțin peste 15 km/h. Nu e de mirare, când tot CFR afirmă că Sorin Grindeanu nu a alocat în 2022 niciun leu pentru reînnoirea căii ferate. Din cele peste 1.000 de puncte periculoase de pe rețeaua feroviară nu a fost eliminat nici măcar unul prin aceste lucrări de reînnoire periodică.

Același Sorin Grindeanu a ratat cu brio jalonul PNRR referitor la achiziția de trenuri ce trebuia îndeplinit luna trecută. Astăzi trebuia să avem semnate contractele pentru achiziția trenurilor noi electrice sau cu hidrogen, a locomotivelor electrice și a modernizării locomotivelor și vagoanelor existente, însă la Ministerul Transporturilor s-au anulat deja trei licitații pentru aceste trenuri.

Tot Sorin Grindeanu nu a fost în stare să cheltuie niciun euro din PNRR pentru modernizarea magistralelor feroviare Cluj – Oradea și Arad – Timișoara – Caransebeș. Încă nu au început lucrările pe contractele semnate anul trecut, deși termenul PNRR din 2026 pentru finalizarea lor și atragerea banilor europeni se apropie cu pași repezi.

Și, pe deasupra, nu a lansat nici până azi licitația pentru reînnoirea și electrificarea liniilor Constanța – Mangalia, Giurgiu – Videle sau Reșița – Voiteg, unde jalonul PNRR de semnare a contractelor se împlinește la final de 2023”, afirmă Horațiu Cosma (USR).

CFR Infrastructură a semnat șapte din cele opt mari contracte din PNRR pentru modernizarea/electrificarea magistralelor M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad și M 300 Cluj-Napoca – Oradea, singurul lot fără contract fiind Caransebeș – Lugoj. La sfârșitul lunii urmează să fie depuse ofertele pentru cele 12 trenuri cu hidrogen (detalii aici), iar proiectul pentru electrificarea liniei Constanța – Mangalia a intrat în vară cu o amânare până în octombrie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: