Grindeanu, pe șantierul Autostrăzii A1 Lugoj – Deva: „UMB va începe lucrările la tuneluri într-o lună, o lună și ceva” / Solicitare către șeful de șantier: „Vreau și eu o poză… dacă vedeți un urs pe aici”

A 1 Lugoj Deva API

Lotul de autostradă dintre Margina și Holdea pe traseul A1 LugojDeva va fi terminat în 2026, conform termenului PNRR, iar UMB va putea începe lucrările și la tuneluri „peste o lună și ceva”, a anunțat sâmbătă, 25 mai 2024, pe șantier, în județul Timiș, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Pe șantierul UMB a fost prezent și premierul Marcel Ciolacu, șeful Executivului menționând că în România sunt 35 de loturi de autostradă și drum expres în execuție.

Astfel, dacă UMB va respecta termenul (august 2026 finalizare lucrări/ decembrie 2026 pentru decont facturi), se va circula pe autostradă fără întrerupere de la Sibiu (Boița) la Nădlac 2. Despre mizele celui mai greu contract din PNRR, Economedia a scris aici.

„Finanțare prin PNRR. Când am venit la minister, proiectul era blocat, din 2013. Avem un constructor care a terminat faza de proiectare și a început faza de execuție. Cred că termenul va fi devansat, îl cunoașteți pe constructorul (n.r UMB) e unul foarte bun, vedeți cum lucrează pe Centura Timișoara Sud. Nu vor fi întîrzieri față de termenului-limită așa cum plâng unii care nu au dat niciun kilometru de autostradă în viața lor (n.r., aluzie la fostul ministru Cătălin Drulă, liderul USR)”, a transmis Grindeanu.

Întrebat când vor începe lucrările efective la cele două tuneluri, ministrul Transporturilor a răspuns că în 2-3 săptămâni UMB va avea proiectul tehnic depus și aprobat și pentru secțiunea de tuneluri (2 km), iar lucrările ar începe la sfârșit de iunie, început de iulie.

„Ei pot lucra până în tuneluri, probabil în 2-3 săptămâni vor fi toate avizele, actele sunt depuse. Trebuie să vină și compania din Bosnia (Euro Asfalt ). Nu sunt tuneluri extraordinar de lungi, se pot face cu acele aparate ( Probabil într-o lună, o lună și ceva să se poată ajunge în zonă (unde sunt tunelurile) că a fost o săptămână cu ploi. Probabil că în 2-3 săptămâni vor primi și toate avizele”, a declarat Sorin Grindeanu.

La finalul conferinței de presă, Sorin Grindeanu a cerut șefului de șantier de la UMB să-i facă o fotografie cu un urs, dacă va fi văzut în Banat. În vara anului 2022, promitea că își dă demisia dacă se găsesc urși în Banat, dar acordul de mediu se referă la permeabilitatea carnivorelor mari (detalii aici).

Ministerul Transporturilor a emis pe 22 aprilie 2024 Autorizația de Construire pentru primii 5 kilometri ai lotului lipsă de pe Autostrada A1 LugojDeva, contract de 1,8 miliarde lei finanțat din PNRR. Lotul de 9 km Holdea Margina (n.r., MT notează eronat Marginea) va permite circulația pe autostradă completă de la Sibiu (Boița) la Nădlac II. Cele două tuneluri sunt proiectate la km. 52 + 841 – 53 +209 respectiv 53 +581 -55+ 459.

Lungimea celor două tuneluri va fi de 2,13 km, galerie dublă, a transmis CNAIR la semnarea contractului cu UMB ,,Vineri, 14.10.2022, CNAIR a semnat cu Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o contractul pentru ,,Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D’’. Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 Lei fără TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.” -CNAIR.

Marți, 21 mai 2024, la Timișoara,  patronul Dorinel Umbrărescu a dat noi asigurări că va termina lucrările înainte de termen. „Am avut o discuție foarte aplicată și importantă și cu constructorii importanți prezenți la acest eveniment, români și străini, printre care Dorinel Umbrărescu (grupul de firme UMB), Gabriel Stanciu (Alstom) și Ilker Gülen (Nurol): În ceea ce privește grupul de firme UMB, care are cele mai multe contracte finanțate prin PNRR, am reafirmat împreună că România nu va pierde niciun euro din acest program alocat pentru infrastructura rutieră; În ceea ce privește relația cu antreprenorii, am insistat pe un parteneriat deschis și transparent între beneficiari și constructori, care să ducă la proiecte de calitate, implementate în termenul contractat”, a declarat Irinel Scrioșteanu. Finanțarea PNRR pentru infrastructura rutieră reprezintă împrumuturi/granturile, banii nerambursabili sunt pentru infrastructura feroviară.

Comentarii

  1. Nu stiu daca sunt sau nu ursi in zona aia. Dar ce cred ca pot sa spun fara sa am emotii ca ma insel, este ca nu vor veni ursi intr-o zona in care vor fi multi oameni si mult zgomot de la tot felul de camioane, excavatoare, compactoare si explozii controlate.

    • ce conteaza asta? si ce glume pe grindeanu..
      Altii fac tuneluri sub oceane si astia nu pot sa fac niste tuneluri pentru ursi? dar ce e asa greu?
      Atata timp cat comisia europeana iti da bani cu conditia sa faci tunelurile astea, ce mai comentam atata? Le faci si gata

  2. Grindă,
    Te agiti degeaba!
    Pană un 2028-2029 nu e gata nimic!
    Istoricul realizarilor PSDNL spune totul!
    34 ani de nimic!
    Uiti ca e inutilă dacă nu ai Schengen!
    Românii vă ard la alegerile din 2024 indiferent cate apariții televizate vei avea!
    Te poți abține de la minciuni sfruntate?😵

  3. Încep cu concluzia : Grindeanu DEMISIA !
    Nu pricepeți nimic domnule ministru. Degeaba vă duceți pe șantiere , vă păcălesc constructorii cu grafice și angajamente ca pe ultimul nepriceput.
    Autostrada A1 separă nordul de sudul Transilvaniei . Pasaje pentru animalele mari trebuie făcute in mod sistematic pentru a nu duce la segregarea animalelor sălbatice mari. Dacă vor fi relocați urși in zonă ? Mai sunt și alte animale sălbatice mari , nu numai urși . Dacă nu aveți cunoștințele necesare , întrebați pe cei care se pricep.
    Pasajele pentru animale sălbatice mari trebuia de la început să fie luate in considerare , dar incompetenții de la CNAIR nu au gândit soluții alternative , mult mai ieftine.
    Pe orice proiect de autostradă trebuie prevăzute pasaje pentru animalele sălbatice mari , nu tuneluri costisitoare , incompetenților.

  4. Pai nu era vorba ca incep de saptamana asta care vine??? Era luni la Lugoj si a spus el cu gura lui ca incep saptamana care vine. Si uite asa vine toamna!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *