Guvernul vrea să renegocieze termenele din PNRR pentru proiectele de infrastructură. Boloș: Scumpirile la materiale de construcție ne îndreptățesc să solicităm o revizuire

UMB Autostrada Transilvania Pro Infrastructura

Noul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene Marcel Boloș reia ideea renegocierii Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), spunând că un exemplu de renegociere poate fi cel privind termenele pe proiectele de infrastructură de transport, în contextul scumpirii materialelor de construcții.

„Undeva din toamnă se va pune problema acestei renegocieri, pentru că procesul este de durată. După aceea, la această renegociere nu se poate merge doar cu o măsură, gen că vreau ca în PNRR să fie introduse – dau un exemplu – irigațiile pentru agricultură. Va trebui să avem un pachet de măsuri integrat cu care să mergem la renegociere. Și, mai mult, să avem motivele pentru care solicităm renegocierea bine consolidate”, a declarat Boloș, după ședința de Guvern.

El a dat câteva exemple cu privire la măsuri care pot fi renegociate, respectiv termenele pentru finalizarea unor proiecte de infrastructură de transport sau plafonul de 9,4% din PIB alocat pensiilor.

„Astăzi, dacă este să ne uităm la ce se întâmplă în economie, aceste creșteri ale prețurilor la materiale de construcții ne îndreptățește (sic!) să solicităm o revizuire a milestone-urilor pe care le avem pe proiectele de infrastructură de transport. Exemplele pot continua cu astfel de reprioritizări și regândiri de măsuri. Alt exemplu este cel privitor la pensionari, că tot este un subiect intens discutat în spațiul public.
Eu am prezentat Comisiei faptul că totuși avem o rată a inflației care este pe un trend crescător și nu este vina României pe de o parte și, pe de altă parte, avem un nunpr estimat de cetățeni care se găsesc în risc de deprivare materială, undeva în jur de 3,2 milioane de locuitori. Deci ritmicitatea creștereii veniturilor acestor beneficiari… nu cred că suntem în situația în care să putem asigura un ritm de creștere a venituror și să ne încadrăm în același timp în cei 9,4% din PIB pe care i-am prezentat în PNRR”, a precizat Boloș.

Reamintim că Asociația Pro Infrastructură a semnalat recent că doar 270 de kilometri de autostradă din cei 438 prevăzuți în PNRR au șanse să fie terminați la termen, în august 2026. Alți 96 de kilometri sunt la limită, iar pentru „capetele” Autostrăzii Unirii A8 și secțiunea cu tuneluri Lugoj – Deva (în total 72 km) șansele sunt foarte mici sau chiar zero, susține Asociația.

Comentarii

  1. S-a frustrat c-au scris baietii ‘pensii speciale’ la UE si le-a dat cu virgula … “Proiect de Tara — 2070” “Bani Gratis”, Dobanda Vesnica.

    Poate-l trimitem pe Burebista calare pe Lupoaica dupa ei … Au fost crutati si uite ce-au ajuns … Elfi nenorociti. 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *