Noul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene Marcel Boloș reia ideea renegocierii Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), spunând că un exemplu de renegociere poate fi cel privind termenele pe proiectele de infrastructură de transport, în contextul scumpirii materialelor de construcții.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Undeva din toamnă se va pune problema acestei renegocieri, pentru că procesul este de durată. După aceea, la această renegociere nu se poate merge doar cu o măsură, gen că vreau ca în PNRR să fie introduse – dau un exemplu – irigațiile pentru agricultură. Va trebui să avem un pachet de măsuri integrat cu care să mergem la renegociere. Și, mai mult, să avem motivele pentru care solicităm renegocierea bine consolidate”, a declarat Boloș, după ședința de Guvern.

El a dat câteva exemple cu privire la măsuri care pot fi renegociate, respectiv termenele pentru finalizarea unor proiecte de infrastructură de transport sau plafonul de 9,4% din PIB alocat pensiilor.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Astăzi, dacă este să ne uităm la ce se întâmplă în economie, aceste creșteri ale prețurilor la materiale de construcții ne îndreptățește (sic!) să solicităm o revizuire a milestone-urilor pe care le avem pe proiectele de infrastructură de transport. Exemplele pot continua cu astfel de reprioritizări și regândiri de măsuri. Alt exemplu este cel privitor la pensionari, că tot este un subiect intens discutat în spațiul public.
Eu am prezentat Comisiei faptul că totuși avem o rată a inflației care este pe un trend crescător și nu este vina României pe de o parte și, pe de altă parte, avem un nunpr estimat de cetățeni care se găsesc în risc de deprivare materială, undeva în jur de 3,2 milioane de locuitori. Deci ritmicitatea creștereii veniturilor acestor beneficiari… nu cred că suntem în situația în care să putem asigura un ritm de creștere a venituror și să ne încadrăm în același timp în cei 9,4% din PIB pe care i-am prezentat în PNRR”, a precizat Boloș.

Reamintim că Asociația Pro Infrastructură a semnalat recent că doar 270 de kilometri de autostradă din cei 438 prevăzuți în PNRR au șanse să fie terminați la termen, în august 2026. Alți 96 de kilometri sunt la limită, iar pentru „capetele” Autostrăzii Unirii A8 și secțiunea cu tuneluri Lugoj – Deva (în total 72 km) șansele sunt foarte mici sau chiar zero, susține Asociația.