Inaugurarea verii: se deschide Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat din România

Pod Brăila iunie 2023

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit până acum în România, va fi inaugurat la ora 13.00, iar în primii 5 ani trecerea va fi gratuită. Podul cu o lungime de 1974 de metri și o deschidere centrală de 1120 de metri (al treilea pod suspendat din Europa ca lungime) se deschide pe varianta scurtă de la Măcin (jud. Tulcea) urmând ca până la sfârșitul anului să fie dată în trafic și varianta lungă de 19 kilometri de la Jijila, la profil de drum cu patru benzi.

Contractul pentru podul Brăila a fost semnat cu asocierea italo -niponă WeBuild (Astaldi) – IHI Infrastructure în ianuarie 2018 pentru 2 miliarde lei (cost inițial), lucrările pregătitoare au început la sfârșitul acelui an, iar primul termen de inaugurare era decembrie 2021, amânat ulterior pentru decembrie 2022 respectiv 27 iunie/6 iulie 2023.

Date tehnice: lungimea totală a podului este de 1974,3 metri;

înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației;

podul are 3 deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean;

tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost madein RO la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Complexul Siderurgic din Galați;

pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o procedură în premieră pentru România : s-au folosit fire de cablu de cca 5,44 mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în număr de 16, au format, ulterior, cablul principal. Au o lungime de 81 000 km., ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.




TIMELAPSE Pro Infrastructura




„Timp de 101 săptămâni, în perioada mai 2021-mai 2023, camerele noastre au surprins fazele critice ale execuției podului suspendat de la Brăila: instalarea pasarelei (catwalk), întinderea cablurilor principale, instalarea și sudarea celor 86 de segmente ale tablierului metalic, aplicarea straturilor de hidroizolație și, în final, asfaltarea.Partea frumoasă. Podul este, într-adevăr, un motiv de mândrie națională în materie de infrastructură rutieră. Chiar este un „Golden Gate” de România, cu adevărat o „lucrare de artă”: o structură vie, elegantă, suplă, impresionantă, cu o deschidere centrală de 1120 metri, nu cu mult sub cea a mult mai faimosului pod american de 1280 metri.
Al nostru este executat cu tehnologii de ultimă generație și, dacă avem grijă de el, ar trebui să îl putem folosi 100 de ani doar cu o minimă mentenanță, așa cum bunicul american finalizat în 1937 a demonstrat că se poate, mai ales că noi nu vom avea probabil nici în 50 de ani traficul suportat zilnic de cel din SUA. Partea mai puțin frumoasă. În vara lui 2021 atât constructorii cât și politicienii și oficialii CNAIR promiteau că e gata în decembrie 2022. Dar a venit schimbarea la vârf din Transporturi și CNAIR combinată cu o nouă atitudine a conducerii antreprenorului general Astaldi, devenit între timp WeBuild. Rezultatul: ecuația clasică stat incompetent plus privat profitor egal 6 luni de întârziere. Nici nu mai contează ce spunea contractul semnat în ianuarie 2018: un an proiectare și alți 3 de execuție.
Important. Se va mai lucra la pod și după ce va primi traficul. Mai mult, deschiderea este între Calea Galați/DJ221B pe malul brăilean și ieșirea din Smârdan pe DN22 pe malul tulcean. Legăturile cu DN2B Centura Brăila, respectiv DN22 lângă Jijila se amână pentru toamnă, poate chiar decembrie. Sperăm să nu ne apuce 2024. Hartă interactivă:Și mai important. Acum că îl avem, trebuie să-l punem cu adevărat în valoare prin conexiunile moderne, rapide și sigure de pe ambele maluri: drumurile expres (sau o autostradă în Y, în opinia noastră) de la Brăila spre Focșani și/sau Buzău, respectiv drumul expres spre Tulcea și apoi Constanța”, a spus el.

Legătura cu Drumul Expres Brăila-Galați pe care îl construiește UMB

Legătura Moldovei via Galați cu Brăila, Tulcea, Delta Dunării și Litoralul – Dobrogea ar fi trebuit să se facă la sfârșitul anului prin Drumul Expres Galați – Brăila, șosea de 10 km pe care o construiește UMB. Proiectul care include mega-viaductul peste Siret de 1,8 kilometri este la aproape 70% execuție, iar deschiderea este estimată pentru primăvara 2024.

Cu o zi înainte de deschidere, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a publicat un clip, timelapse, realizat de „Răducu P Popa” cu lucrările din 2022 și 2023: de ridicare a tablierului metalic și până la finalizarea lucrărilor pe viaduct.

Comentarii

  1. casa lui bruce lee din hunedoara , maddona de romania , maradona din carpati , mercedesa de bucuresti si acum golden gate de romania . nu inteleg de ce orice persoana sau lucru facut in romania trebuie sa fie ca o copie a ceva din strainatate !?
    in dulcele stil romanesc sa terminat de construit podul de la Braila … hai sa-l inauguram cu tot fastul si toti atarnache dar ce sa vezi mai e o gramada de lucru la el sau pe langa el

  2. Mai bine gaseau un nume pentru Pod Braila ceva cu specific local.
    Ceva de genul:
    Podul Tanti Elvira!
    Din orice colț al Ro ai pleca peste Tanti Elvira vei trecea!
    Cu asta creste ratingul orasului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *