Firma de proiectare din Oradea Proiect Construct Regiunea Transilvania și-a retras joi, 25 ianuarie 2024, contestația depusă pe 18 ianuarie la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor împotriva deciziei CNAIR de anulare a licitației pentru lărgirea autostrăzilor care pornesc din București (studiu de fezabilitate). A doua licitație pentru expertiză tehnică și studiu de fezabilitate pentru lărgirea autostrăzilor A1, A2 și A3 a fost lansată pe 10 august și avea o valoare cuprinsă între 29 și 35 milioane lei, finanțare din Programul Transport 2021-2027.
La a doua licitație pentru lărgirea la 3 benzi/sens a Autostrăzilor A1 București – Pitești (complet), A2 – Autostrada Soarelui până la Fundulea și A3 București – Ploiești continuare până la nodul Dumbrava, CNAIR a primit trei oferte, dar a anulat licitația pe 3 ianuarie 2024, după cum Economedia a explicat aici.
Proiect Construct Regiunea Transilvania, renunțare la contestația împotriva CNAIR:
„În cadrul contractului se vor presta urmatoarele servicii si se vor elabora urmatoarele documente: • Expertiza Tehnica pentru fiecare dintre sectoarele de autostrada A1 Bucuresti -Pitesti; A2 Bucuresti -Fundulea si A3 Moara Vlasiei – Dumbrava; • Studiul de Fezabilitate (SF), tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.) pentru fiecare dintre sectoarele de autostrada A1, Bucuresti -Pitesti; A2 Bucuresti -Fundulea; • Revizuirea Studiului (SF), tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.) pentru sectorul de autostrada A3 Moara Vlasiei – Dumbrava. ” -SEAP.
Contractul prevede realizarea următoarelor tipuri de servicii:
– Expertiza Tehnică pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București – Pitești; A2 București – Fundulea și respectiv A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava;
– Studiul de Fezabilitate (SF) pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 București -Pitești și A2 București – Fundulea;
– Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru sectorul de autostradă A3, Moara Vlăsiei – Dumbrava. Durata Contractului este de 18 luni, din care 17 luni pentru realizarea celor 3 Studii de Fezabilitate”.
„Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne”, arată CNAIR.
Autostrada A1 București – Pitești este una dintre cele mai aglomerate rute din țară, pe tronsonul Ciorogârla – Militari (Iuliu Maniu/intrare pe Centură) cozile fiind pe mai mulți kilometri. Pentru A3 Moara Vlăsiei – nod Dumbrava lărgirea este necesară pentru că, din 2024-2025 se estimează deschiderea primelor tronsoane de pe Autostrada Moldovei A7, iar legătura A3 – A7 se face la nodul rutier Dumbrava în Prahova. În cazul Autostrăzii Soarelui, în sezonul estival, tronsonul București – Fundulea este deosebit de aglomerat, iar de la vară, Alsim Alarko ar trebui să finalizeze și lotul 1 de pe A0 Sud pentru legătura Bragadiru – A2.