CFR Infrastructură prin Regionala București a lansat o nouă licitație pentru reparații rapide de tip „quick wins” pe Magistrala M 100 București – Craiova, la licitația organizată în luna mai fiind depuse doar patru oferte din cele 16 loturi licitate pentru secțiunea București – Videle (detalii aici). Lucrările se fac pe 11 loturi pentru a readuce linia la viteza proiectată de 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 100 km/h pentru cele de marfă, iar finanțarea este asigurată cu bani din PNRR.
Potrivit caietului de sarcini, studiul de fezabilitate pe care l-a predat la începutul anului proiectantul din asocierea Vio Top-Baicons, starea infrastructurii feroviare este necorespunzătoare, „șine defecte pe suprafața de rulare și uzură multiplă verticală și laterală în curbă și aliniament, la limita toleranțelor admisibile. Traverse beton necorespunzătoare la rând, schimbătoare defecte, material metalic mărunt lipsă sau uzat, denivelări în lungul liniei, terasament tasabil, prinderi inactive, defecte sau lipsă (tirfoane, dibluri, clești, buloane verticale), traverse speciale pe pod necorespunzătoare”, arată Caiet de Sarcini.
În total, reparațiile rapide se for efectua pe o lungime de 42 de kilometri de cale ferată între București și Vadu Lat – Zăvăstreni (km 42), lucrările durează 24 de luni și costă aproape 200 de milioane de milioane de lei.
„Proiecte tip ”Quick Wins” Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – SRCF Bucuresti . Proiectele de tip „Quick Wins” – Lucrări punctuale de eliminare a restricțiilor de viteză, creșterea vitezei de circulație respectiv creșterea siguranței pe calea ferată, fac parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și sunt incluse la finanțarea din Planul National de Redresare si Reziliență a României (PNRR). Obiectivul general al setului de proiecte tip „Quick Wins” constă în eliminarea restricțiilor de viteză prin lucrări ce vor viza elementele suprastructurii căii ferate (șina, traversele, aparatele de cale, piatra spartă) sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători si marfă, cu impact direct si imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței si confortului călătorilor”, arată proiectul.
Magistrala feroviară București – Craiova
CFR Infrastructură şi asocierea ISPCF – Baicons au semnat în decembrie 2021 contractul pentru Studiul de Fezabilitate şi Proiect Tehnic necesare modernizării tronsonului Bucureşti – Craiova cu o lungime de 206 km. Documentaţia Tehnică (Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic) va permite execuţia lucrărilor de modernizare pentru creşterea vitezei trenurilor de călători la 160 km/h respectiv 120 km/h, la cele de marfă.
Cel mai rapid tren de la CFR Călători între Bucureşti şi Craiova este IR 1691 care parcurge distanţa în 3 ore şi 10 minute. Despre linia Bucureşti – Craiova, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că are nevoie de lucrări pentru reînnoire: „Linia este construită pentru 120-140 km/h dar acum sunt restricţii şi de 30 km/h şi trebuie să le respecte orice tren. E vorba despre reparaţii de şine, terasament şi schimbătoare de cale (n.r. macazuri). Prin aceste intervenţii, de la trei ore şi jumătate se va reveni la parcursul de două ore din anii 80. Am cerut un miliard de euro prin PNRR pentru aceste reînnoiri pe care să le facem până în 2026”, spunea Cătălin Drulă.