Oficialii japonezi de la JICA (Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională) au efectuat miercuri și joi o vizită de lucru la București pentru monitorizarea lucrărilor (pregătitoare) la prima secțiune a magistralei M 6 spre Otopeni, secțiunea I Gara de Nord-1 Mai-Băneasa, a anunțat joi, 14 martie, Metrorex.
De 14 ani, Ministerul Transporturilor de la București are în conturi peste 300 de milioane de Euro, împrumut cu dobândă foarte mică de la JICA, iar după atâți ani de întârziere suma ajunge doar pentru lucrări la tuneluri și structură pentru 6 stații. Pentru prima secțiune (constructor Makyol -Alsim Alarko) lucrările vor fi decontate din bani PNRR transferați de la Magistrala M 4 Filaret, iar pentru secțiunea II Băneasa-Tokyo (Otopeni) din împrumutul JICA. Însă Ministerul Transporturilor mai trebuie să pună aprox. 1,5 miliarde lei pentru contractul de arhitectură, instalații, șină și finisaje, contract a cărui relansare întârzie.
„Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi inaugurată în 2027”, a promis, în mai 2023, Mariana Miclăuș, directorul general Metrorex, cu ocazia semnării contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa – Otopeni (lucrări la structură stații și tuneluri).