Metroul de Otopeni : japonezii de la JICA care au împrumutat în 2010 Ministerul Transporturilor cu peste 300 de milioane Euro pentru M 6 au venit să vadă cum merg lucrările

M 6 Japonezii JICA

Oficialii japonezi de la JICA (Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională) au efectuat miercuri și joi o vizită de lucru la București pentru monitorizarea lucrărilor (pregătitoare) la prima secțiune a magistralei M 6 spre Otopeni, secțiunea I Gara de Nord-1 Mai-Băneasa, a anunțat joi, 14 martie, Metrorex.

De 14 ani, Ministerul Transporturilor de la București are în conturi peste 300 de milioane de Euro, împrumut cu dobândă foarte mică de la JICA, iar după atâți ani de întârziere suma ajunge doar pentru lucrări la tuneluri și structură pentru 6 stații. Pentru prima secțiune (constructor Makyol -Alsim Alarko) lucrările vor fi decontate din bani PNRR transferați de la Magistrala M 4 Filaret, iar pentru secțiunea II Băneasa-Tokyo (Otopeni) din împrumutul JICA. Însă Ministerul Transporturilor mai trebuie să pună aprox. 1,5 miliarde lei pentru contractul de arhitectură, instalații, șină și finisaje, contract a cărui relansare întârzie.

„Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi inaugurată în 2027”, a promis, în mai 2023, Mariana Miclăuș, directorul general Metrorex, cu ocazia semnării contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa – Otopeni (lucrări la structură stații și tuneluri).

,,În perioada 13-14 martie 2024 a avut loc vizita oficialilor JICA (Japan International Cooperation Agency), finanțator al unei părți din pregătirea și implementarea proiectului M6; Vizita a cuprins atât întâlniri cu reprezentanți ai Ministerului Finanțelor, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Metrorex și reprezentanți ai antreprenorilor și supervizorului celor doua loturi ale viitoarei magistrale, precum și deplasarea în șantierele unor viitoare stații;
Directorul General Metrorex, Mariana Miclăuș, a condus vizita de lucru în șantiere, efectuată de reprezentanții JICA (Japan International Cooperation Agency);
Oficialii japonezi au fost întâmpinați și însoțiți în șantier de reprezentanți Metrorex, reprezentanți ai constructorului ALSIM ALARKO – MAKYOL, desemnat pentru contractul de proiectare și execuție structură de rezistență stații, galerii și tuneluri pentru Lotul 1. – 1Mai-Tokyo (Secțiunea Sud) și reprezentanți ai GULERMAK – SOMET, constructorul desemnat pentru Lotul 1.2 – Tokyo-Aeroport Otopeni (Secțiunea Nord) și ai supervizorului;
La viitoarea stație Expoziției, reprezentantul ALSIM ALARKO-MAKYOL a prezentat planșe de lucrări și grinzile de ghidaj executate;
-La viitoarea stație Aeroport Băneasa, oficialii au putut constata derularea activităților de șantier aflate în progres: coordonarea activităților de monitorizare, decofrarea rampei de spălare și activitățile de supraveghere a lucrărilor;
La viitoarea stație Tokyo, constructorul ALSIM ALARKO – MAKYOL a prezentat stadiul lucrărilor pentru pregătirea piloților forați și a pereților mulați;
 Noua Magistrală, un proiect emblematic, va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații pe ruta 1 Mai – Otopeni.” a transmis Metrorex.
Pe 2 octombrie 2023 a început etapa de proiectare pentru secțiunea Băneasa – Otopeni a Magistralei de metrou M6 Gara de Nord – Aeroport.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *