Metrorex a scos la licitaţie contractul pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de metrou Tokyo – Aeroportul Băneasa, contract cu o durată de 4 ani şi o valoare estimată de 1,3 miliarde lei. Reluarea proiectului pentru continuarea metroului până la Otopeni se face după ce, în octombrie, Guvernul a adoptat un Memorandum prin care se deblochează proiectul. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, explica la bilanţul de mandat că a doua secţiune a M 6 nu este rentabilă, nu are finanţare din partea Comisiei Europene iar banii ar trebui folosiţi pentru continuarea M 5 până la Pantelimon sau M 4 până la Gara Progresu, magistrale de metrou cu bazin mai mare de populaţie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul prevede lucrări de structură pentru galerii şi staţii : “Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni“ având ca obiectiv execuţia structurilor staţiilor şi interstaţiilor (galerii şi tuneluri) de metrou, ceea ce va permite punerea în funcţiune a acestui tronson după dotarea sa completă.“  arată datele din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Ofertele pot fi depuse până la sfârşitul lunii decembrie.

,,A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații, cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA. (valoarea totală de 2,4 miliarde include şi partea de instalaţii şi material rulant)

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
Vă reamintesc că în ședința de Guvern din 2 octombrie 2021 am deblocat proiectul. M 6 este prima linie de transport public de mare capacitate care face legătura între Nordul şi Sudul Bucureştiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localităţile din Ilfov (Otopeni- Bucureşti- Jilava)” a anunţat şi secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.

Pentru linia Gara de Nord- 1 Mai – Otopeni România are peste 500 de milioane de euro finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană (termen limită decembrie 2023) şi încă 300 de milioane de euro, împrumut luat în urmă cu 10 ani de la Banca Japoniei. Pentru prima secţiune, Gara de Nord- Băneasa,  în iulie, Metrorex a desemnat asocierea de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia primelor şase staţii ale Magistralei M6 1 Mai- Băneasa – Aeroport Otopeni. Licitaţia a fost lansată în martie 2019. Este vorba despre Lotul 1.1: Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri, pentru o galerie la staţia 1 Mai existentă, dar și pentru stații la Pajura, Expoziţiei, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, stația Tokyo și galeria – tunelul 1 Mai – Tokyo. Alsim Alarko a câştigat şi după reevaluare licitaţia. Estimarea pentru semnarea contractului după finalizarea procedurilor este pentru începutul anului viitor, spunea săptămâna trecută Scrioşteanu.