Metrorex a scos la licitaţie contractul pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de metrou Tokyo – Aeroportul Băneasa, contract cu o durată de 4 ani şi o valoare estimată de 1,3 miliarde lei. Reluarea proiectului pentru continuarea metroului până la Otopeni se face după ce, în octombrie, Guvernul a adoptat un Memorandum prin care se deblochează proiectul. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, explica la bilanţul de mandat că a doua secţiune a M 6 nu este rentabilă, nu are finanţare din partea Comisiei Europene iar banii ar trebui folosiţi pentru continuarea M 5 până la Pantelimon sau M 4 până la Gara Progresu, magistrale de metrou cu bazin mai mare de populaţie.
Contractul prevede lucrări de structură pentru galerii şi staţii : “Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni“ având ca obiectiv execuţia structurilor staţiilor şi interstaţiilor (galerii şi tuneluri) de metrou, ceea ce va permite punerea în funcţiune a acestui tronson după dotarea sa completă.“ arată datele din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Ofertele pot fi depuse până la sfârşitul lunii decembrie.
,,A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații, cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA. (valoarea totală de 2,4 miliarde include şi partea de instalaţii şi material rulant)
Pentru linia Gara de Nord- 1 Mai – Otopeni România are peste 500 de milioane de euro finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană (termen limită decembrie 2023) şi încă 300 de milioane de euro, împrumut luat în urmă cu 10 ani de la Banca Japoniei. Pentru prima secţiune, Gara de Nord- Băneasa, în iulie, Metrorex a desemnat asocierea de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia primelor şase staţii ale Magistralei M6 1 Mai- Băneasa – Aeroport Otopeni. Licitaţia a fost lansată în martie 2019. Este vorba despre Lotul 1.1: Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri, pentru o galerie la staţia 1 Mai existentă, dar și pentru stații la Pajura, Expoziţiei, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, stația Tokyo și galeria – tunelul 1 Mai – Tokyo. Alsim Alarko a câştigat şi după reevaluare licitaţia. Estimarea pentru semnarea contractului după finalizarea procedurilor este pentru începutul anului viitor, spunea săptămâna trecută Scrioşteanu.