Ministerul Dezvoltării a scos la licitație contractul pentru modernizarea Drumului Județean Câmpina -Săcele pe Valea Doftanei, o alternativă la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei. Refacerea șoselei de 25 de kilometri costă aprox. 400 de milioane lei

DJ Valea Doftanei Captură Google Maps DJ Valea Doftanei

Ministerul Dezvoltării prin Compania Națională de Investiții a lansat în licitație contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a Drumului Județean 102 I Câmpina-Săcele pe Valea Doftanei. Pregătirea documentației pentru lansare licitației a fost anunțată la sfârșitul lunii trecute de ministrul Dezvoltării Cseke Attila care a explicat valoarea mare a indicatorilor tehnico-economici (n.r peste 600 de milioane de lei) prin complexitatea lucrărilor. Pe tronsonul din județul Brașov, șoseaua este, de fapt, un drum forestier pe care pot circula doar mașini de teren, 4X4 : ,,Drumul Județean pe Valea Doftanei care este o alternativă la Valea Prahovei, finanțat de la bugetul de stat prin Ministerul Dezvoltării și pentru care avem Hotărâre de Guvern pentru indicatorii tehnico -economici, investiția este de peste 600 de milioane lei, va fi lansată licitația probabil săptămâna viitoare, investiția va fi urcată în SEAP. Investiția este derulată prin Compania Națională de Investiții, sunt 23 sau 25 de kilometri, de drum clasificat ca drum județean, dar impracticabil când este vreme nefavorabilă,  licitația este pentru proiectare și execuție”, a explicat pe 30 iunie ministrul Cseke Attila.

Diferența față de DN 1 A Ploiești-Cheia-Săcele

În lipsa Autostrăzii Ploiești-Brașov, modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei va fi o variantă doar pentru șoferii care sunt în tranzit pe Valea Prahovei spre și dinspre Brașov, cei care au cazare în stațiuni folosind tot DN 1. Însă, odată modernizată, șoseaua Câmpina -Săcele pe Valea Doftanei ar prelua atât din traficul de tranzit de pe DN 1 Valea Prahovei cât și de pe DN 1 A Ploiești-Cheia -Săcele, varianta pentru camioane foarte aglomerată în zilele de week end când mulți șoferi o folosesc deja pentru a evita ambuteiajele din stațiuni. Spre deosebire de DN 1 A, care trece prin multe localități, este mai lung și cu serpentine strânse (aprox. 1000 metri altitudine Pasul Bratocea) pe Valea Doftanei șoferii ar mai câștiga timp pentru că ar merge tot pe 2 benzi/sens până la Câmpina, deci ar scuti și cozile de pe Centura Ploiești Nord și Văleni.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Potrivit documentației din SEAP valoarea contractului este de 411 milioane lei ,,Proiectare, asistenta tehnica si executie lucrari pentru obiectivul de investitii: “REABILITARE ŞI MODERNIZARE DJ102I, VALEA DOFTANEI, JUDEŢUL PRAHOVA – BRĂDET, JUDEŢUL BRAŞOV” Valoare estimata a contractului este de 411.658.125,27 lei, fara TVA, respectiv: – Cap. 3 – Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica a proiectantului: 12,664,879.97 lei, fara TVA; – Cap. 4 – Cheltuieli pentru investitia de baza: 393,096,793.40 lei, fara TVA; Subcap. 4.1 – Constructii si instalatii: 393,096,793.40 lei, fara TVA; Durata prevazuta la II.2.7 este compusa din : proiectare (6 luni), executia (42 luni) si perioada de garantie de buna executie a lucrarilor (60 luni)

La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul a aprobat, în februarie 2022 indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:

• tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;

• tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.

Intervențiile în vederea asigurării viabilității DJ 102I au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud și partea centrală a țării și, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naționale DN1 și DN1A. Durata de execuție a obiectivului este de 42 luni, iar valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Națională de Investiții, va asigura 616.072.000 lei, diferența fiind suportată de Consiliile Județene Prahova și Brașov”. Comunicatul Guvernului nu precizează dacă, după modernizare, Drumul Județean pe Valea Doftanei va avea și portanța necesară pentru camioane grele.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. 48 luni executie, 6 luni proiectare, un an intarziere!
    Ce trebuia sa inceapa acum 7 ani va incepe , probabil, la anul!
    25 de km de asfalt pe doua benzi in 6 ani!
    Pregatiti-va!
    Va fi gata in 2029! 😲😲
    Doua C. J. parazite nu pot face un drumeag in doi ani!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.