Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a transmis un avertisment constructorului Rizzani (Italia) care lucrează pe Centura Sud Craiova, care a ajuns la stadiu fizic de 80%, deși ar fi trebuit să termine deja șoseaua de 10 kilometri. Întârzieri sunt la pasajul pe care compania italiană îl construiește pe sub Magistrala CFR M 100 București – Craiova – Timișoara, iar ministerul amenință inclusiv cu rezilierea contractului.
„O parte de care sunt nemulțumit este ritmul în care merge restul pe Centura de Sud a Craiovei. Sunt undeva la 80%. Nu sunt mulțumit. I-aș atenționa că așa cum aici am luat decizia să reziliez contractul în urmă cu un an și am făcut foarte bine, pentru că cei care au venit în loc își văd de treabă și terminăm anul ăsta, nu am să ezit să fac același lucru și cu Centura Sud Craiova, așa cum am făcut și pe Centura Timișoara. Într-o lună la Timișoara se inaugurează centura. Eu îi atenționez să își schimbe modul de lucru, să mărească ritmul. Nu îmi doresc, nu e rolul meu ca ministru să reziliez contracte, dar nici să acceptăm la nesfârșit acest ritm de lucru”, a declarat Sorin Grindeanu.
Constructorul italian a avansat cu lucrările, de la stadiul de 58% în luna martie, însă are întârzieri la pasajul subteran pe traseul centurii Craiova Sud la intersecția cu Magistrala CFR M 100 București – Craiova – Timișoara.
La aproape 2 ani de la intrarea în șantier, actualul termen din contract este aprilie 2024. În martie, constructorul a cerut CNAIR o nouă extensie pentru finalizarea lucrărilor, dar mobilizarea este insuficientă și nu este garantată inaugurarea nici la sfârșitul anului.
Același constructor lucrează la modernizarea Centurii București Sud între Domnești și Jilava, un tronson cu o lungime de 15 kilometri, un proiect mult mai complicat care include și subtraversări ale intersecțiilor de la Măgurele și Bragadiru, după cum Economedia a explicat aici.
Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie. Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.
Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).
De la Uzina Ford până la primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești este în proiectare un drum rapid de 10 kilometri (detalii aici).