Misiune imposibilă pentru Pizzarotti – Retter și Trace – Coni pe primele două loturi ale Autostrăzii Moldovei A7. După 9 luni de la intrarea în șantier și cu termen de finalizare aprilie 2024, loturile Ploiești – Mizil și Mizil – Pietroasele sunt la doar 11%, respectiv 16% execuție, anunță vineri CNAIR. Pe lângă mobilizarea insuficientă a constructorilor – mai ales pe lotul 1 – șantierele au probleme din cauza studiului de fezabilitate care nu a indicat pânza de apă freatică la 60-70 cm adâncime (detalii aici) și a descărcărilor arheologice.
Lotul 1: „Antreprenor: Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL; Lungime: 21 km.; Durată contract: 20 de luni; Valoare contract: 1,468 miliarde de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: PNRR; Ordin de începere: 22.08.2022; Stadiu actual: 11%; Termen deschidere: 2024. În șantier sunt mobilizați un număr de 535 de muncitori și 233 de utilaje.”
Lotul 2: „Antreprenor: Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC; Lungime: 28,35 km.; Durată contract: 20 de luni; Valoare contract: 1,249,992,665 de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: PNRR; Ordin de începere: 12.08.2022; Stadiu actual: 16%; Termen deschidere: 2024. În șantier sunt mobilizați un număr de 298 de muncitori și 210 utilaje.”
Pe lotul 3, Mizil – Pietroasele (14 km), ultimul lot fără constructor de pe Autostrada Moldovei, CNAIR i-a desemnat, după reevaluare pe turcii de la Tekfen (dacă până pe 2 iunie nu se depun contestații, contractul poate fi semnat).
Două loturi cu lucrări mult întârziate și un al treilea lot încă fără contract de execuție, iată fotografia momentului pe secțiunea de autostradă Ploiești – Buzău. Spre deosebire de loturile Buzău – Focșani începute la mijloc de toamnă unde acum se așterne deja asfalt (stratul de bază), pe primele două loturi dintre Ploiești și Buzău imaginile recente din dronă arată încă zone cu bălării, ceareale și culturi de rapiță, anunță Asociația Pro Infrastructură. „Valea plângerii pe Autostrada Ploiești – Buzău lot 2. „Șantierul” este aproape încremenit între lanurile de rapiță și cereale. Într-adevăr, antreprenorii sunt blocați de probleme diverse, de la gropile de împrumut cu materiale care nu pot fi folosite, la siturile arheologice încă deschise și până la bâlbele și greșelile din proiectul tehnic livrat de Consitrans. Peste toate este presărată din belșug lentoarea proverbială a oficialilor CNAIR în a-și asuma orice fel de răspundere tehnică ori birocratică.