Modernizarea liniei de tren Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria: Egis va superviza lucrările de modernizare pe care le face WeBuild (Astaldi) pe Lotul 4, unul dintre cele mai dificile contracte prin PNRR

cfr, cale ferata, tren, lucru, lucrari, feroviar, infrastructura feroviara Sursa foto: CFR Infrastructură

Proiectantul Egis a câștigat contractul pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe lotul 4 al Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria, poate cel mai dificil lot dintre cele opt mari contracte feroviare din PNRR.

Egis a câștigat licitația pentru supervizarea contractului de modernizare/electrificare pe Lotul 4 Aleșd-Frontieră Ungaria cu o ofertă de 22 milioane lei, dar contractul poate fi semnat doar dacă în 10 zile nu se depun contestații, a anunțat joi compania CFR Infrastructură.

Lotul 4 are o lungime de 47 de kilometri, contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în decembrie 2022 cu WeBuild (Astaldi) pentru 2,4 miliarde lei, iar termenul contractual este de 42 de luni. Din traseul cu o lungime de 47 de kilometri pe 18 kilometri va fi construită linie dublă nouă.

Contractul are o durată totală de 103 luni în care este inclusă și garanția de 5 ani, a precizat CFR Infrastructură.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru serviciile de consultanță și supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor pe LOTUL 4 ALEȘD – FRONTIERĂ, aferent obiectivului de investiții „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”. EGIS ROMANIA S.A. a fost desemnată câștigătoare, oferta depusă având valoarea de 22.501.700 lei, fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Menționăm faptul că, în cadrul contractului, Consultantul/Supervizorul va coordona, va asigura consultanță și supervizare în cadrul celor două etape ale contractelor, respectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor de electrificare și reabilitare, aferente LOTULUI 4, conform prevederilor HG nr. 1/2018, pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice. De asemenea, va urmări ca Proiectul tehnic să fie elaborat conform regulamentelor legale în vigoare, cu respectarea tuturor etapelor din HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările ulterioare. Consultanța și supervizarea etapelor de proiectare și execuție lucrări se va realiza pe secțiunea de cale ferată ALEȘD – FRONTIERĂ, pe o lungime de 46,75 km, între km 620+430 – 660+086 și km 0+000 – 7+088”, arată CFR Infrastructură. 

Cele patru contracte pentru modernizarea/electrificarea magistralei M 300 Cluj – Oradea au fost scoase la licitație pe 1 ianuarie 2022, iar finanțarea prin PNRR este de 1,3 miliarde euro. Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Singurul lot încă neatribuit dintre cele opt mari contracte feroviare finanțate prin PNRR este Lotul 1 al Magistralei 100 Caransebeș – Timișoara – Arad.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *