Solaris (Polonia) s-a angajat să livreze cele 100 de troleibuze noi în primele trei luni ale anului viitor, anticipat față de graficul inițial stabilit pentru perioada martie-octombrie 2024, a anunțat marți primarul general Nicușor Dan. Primăria București a semnat pe 29 decembrie 2022 contractul de 290 de milioane de lei pentru 100 de troleibuze noi, cu o lungime de 12 metri, podea joasă, rampe pentru persoane cu dizabilități, prize USB, Wi-Fi și autonomie de 20 de kilometri.
Troleibuzele noi cumpărate de la producătorul din Polonia vor circula pe toate liniile și vor înlocuit, treptat modelele Astra Ikarus vechi de 25 de ani. Autonomia va fi de minimum 20 de kilometri, deci troleibuzele vor putea continua deplasarea și fără alimentare prin pantografe (captatori) în cazul unor avarii la rețeaua electrică sau mașini staționate neregulamentar care blochează traseul.
„Am agreat împreună cu reprezentanții firmei Solaris să livreze cele 100 de troleibuze anticipat față de graficul de livrare propus inițial în procedura de licitație. Astfel, toate cele 100 de troleibuze vor putea fi livrate în primul trimestru al anului viitor, adică în intervalul ianuarie-martie, față de martie-octombrie 2024. Cele 100 de troleibuze, achiziționate cu fonduri nerambursabile de la Fondul de Mediu, vor avea 12 m, podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km. Garanția funcționării va fi de minimum 300.000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani”, a transmis Nicușor Dan.
La semnarea contractului, Eugen Ciolan, directorul producătorului Solaris (Polonia), anunța că graficul de livrare este de 22 de luni, dar primul troleibuz va fi livrat și va intra în circulație după 15 luni, graficul fiind de 9/15 unități pe lună.
A fost a doua licitație a Primăriei pentru troleibuze noi după ce, în administrația Firea, PMB desemnase un câștigător din Turcia care prezentase o licență pentru un autobuz electric. Licitaţia a fost lansată în august, iar Solaris a fost singurul producător care a depus ofertă. Iniţial, valoarea contractului era de 273 de milioane de lei, dar la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor PMB a modificat valoarea şi termenele de livrare (detalii aici). Societatea de Transport Bucureşti mai are în parcul auto doar 200 de troleibuze cu o vechime de 18 ani.