Pentru prima dată în istorie, un automobil electric, care în plus este produs în afara Europei, a devenit luna trecută cel mai vândut automobil de pe piaţa din Europa, informează Bloomberg, citată de Agerpres.
Tesla Model 3, cel mai accesibil model al producătorului american Tesla, a devansat în septembrie modele cu motoare pe combustie internă precum Volkswagen Golf, Dacia Sandero, Renault Clio sau Peugeot 208, potrivit firmei de consultanţă Jato Dynamics. Potrivit acestei firme, Tesla Model 3 a controlat o cotă de 2,6% din piaţa auto europeană în luna septembrie, cu 24.591 de unităţi înmatriculate (creştere de 42% în ritm anual), faţă de 18.264 unităţi pentru Renault Clio, şi 17.988 de unităţi pentru Dacia Sandero (creştere de 41% în ritm anual).
Jato Dynamics subliniază că dobândirea poziţiei de lider după vânzările pe o lună este un punct de cotitură pentru automobilele electrice şi un semn că industria auto îşi accelerează tranziţia de la motoarele pe combustie. În plus, este şi pentru prima dată când un automobil produs în afara Europei este cel mai bine vândut model în regiune. În aşteptarea inaugurării uzinei Tesla de la Berlin, automobilele Model 3 sunt produse în SUA şi China.
Guvernele oferă stimulente generoase pentru a-i încuraja pe cumpărători să renunţe la autoturismele lor cu motoare pe combustie, astfel că în luna septembrie automobilele complet electrice şi hibridele de tip plug-in au controlat 23% din piaţa auto europeană, mai mult decât automobilele cu motoare pe motorină.
Cu toate acestea, avansul vânzărilor de automobile electrice vine într-un context mai puţin favorabil pentru piaţa auto din Europa, în condiţiile în care criza globală de semiconductori afectează producţia şi întârzie livrările către clienţi. Săptămâna trecută, directorul financiar de la Renault, Clotlide Delbos, a declarat că timpul de aşteptare pentru un automobil Dacia Sandero, un model low-cost popular, a ajuns acum la şase luni.