Până la Autostradă, ratăm și centurile. Eșec major la un proiect esențial pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei: CJ Prahova a anulat licitația pentru execuția Centurii Bușteni – Azuga / Ofertele de la Coni și Ozaltin au fost respinse

Modificare importantă licitație centura Bușteni Azuga prețul ofertei 40 % Licitație centura Bușteni Azuga

Până la Autostrada de pe Valea Prahovei, ratăm și proiectele centurilor din stațiuni. Consiliul Județean Prahova (condus de liberalul Iulian Dumitrescu) a anulat licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Bușteni – Azuga, un proiect major pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei preluat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR.

Imediat după anularea procedurii, CJ Prahova a lansat o nouă licitație (tot la valoarea de 604 milioane lei), după cum Economedia a transmis aici. Ofertele depuse la prima licitație de Asocierea Coni – Trace și Ozaltin au fost considerate inacceptabile, potrivit informațiilor consultate de Economedia în SEAP.

Asocierea româno-bulgară Coni – Trace lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei (Trace lider de proiect), iar turcii de la Ozaltin pe DN 6 Alexandria – Craiova și au câștigat în fața UMB contractul pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești.

Anterior, pe forumul Pro Infrastructura se avansase câștigătorul licitației Asocierea Coni – Trace.

Contractul pentru Centura Comarnic a fost semnat pe 22 mai cu Asocierea Frasinul – Arthenis.

Al doilea contract este scos la licitație tot cu clauză supensivă și finanțare prin Programul Transport 2021-2027. Documentația din SEAP este luată copy-paste de la procedura anterioară, deși Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici încă din mai 2023.

„Procedura de atribuire este inițiată sub incidența prezentei clauze suspensive în sensul că încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de publicarea Hotararii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii”, arăta documentația.

Centurile Comarnic și Bușteni au fost transferate de la Ministerul Transporturilor/Compania de Drumuri la Consiliul Județean Prahova după ce CNAIR a ratat două licitații. În 2018, contractul pentru Centura Bușteni (variantă scurtă fără ieșirea în Azuga) a fost reziliat după ce firma câștigătoare (constructor de apartament) nu a mai depus scrisoare de garanție bancară, iar în 2021 CNAIR a anulat licitația pentru Centura Comarnic (profil de autostradă).

„Am scos la licitație CENTURA ORAȘULUI BUȘTENI. Ofertele se vor depune până pe 23 februarie. Centura orașului Bușteni va avea o lungime de aproape 7 km și două benzi de circulație. Vor fi construite 5 poduri noi peste Râul Prahova și unu peste Pârâul Jepilor, un pasaj suprateran peste Râul Prahova și calea ferată, un pasaj subteran lângă Castelul Cantacuzino, precum și 4 sensuri giratorii de legătură cu DN1, A3 și principalele artere rutiere din oraș. Am scos la licitație, de asemenea, și centura orașului Azuga (termen de depunere a ofertelor 23 februarie), precum și centura orașului Comarnic (termen de depunere a ofertelor 1 februarie). Construcția acestor centuri înseamnă mai puțin timp petrecut în trafic pe Valea Prahovei și o gură de oxigen pentru dezvoltarea județului Prahova”, spunea Iulian Dumitrescu pe 20 ianuarie 2023.

Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:

– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);

– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);

– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);

– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Lucrări de artă prevăzute: pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165; subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310″ -Nota de Fundamentare.

Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.

Licitație centura Bușteni Azuga

Comentarii

  1. Centurile Comarnic și Bușteni au fost transferate de la Ministerul Transporturilor/Compania de Drumuri la Consiliul Județean Prahova ca sa bata apa in piuă papagalii ăia nesătui de șpagă!😡

    • Coane,s-ar putea sa ai dreptate! Eu însă cred ca principala cauza pentru care nu vom avea autostrada este alta! Acum 20-25 de ani , 3 primari smecheri s-au înțeles sa acorde la vip-uri( sportivi de top,oameni politici influenți,oameni de afaceri cu puteri mari de lobby) titlul de cetățeni de onoare. Drept urmare și 1000 m2 de teren intravilan cu PUZ-ul aferent. Băieții si-au făcut hoteluri,pensiuni,etc. Iar șoferii obosiți,cu copiii plângând în mașină ce fac? Opresc acolo unde ajung,se satura sa mai conducă spre Transilvania sau chiar peste granița!… Încercați să aflați care sunt cetățenii de onoare din cele 3 orasele: Azuga,Busteni,Sinaia!
      Hmm! Ce zici de treaba asta?

  2. Oameni politici de rahat incapabili sa facă centuri de câțiva km darmite autostrazi!
    O mai cortul PSD pe Autostrada Comarnic-Brasov?🤔

  3. Se poate rezolva si fara centuri, uitativa unde se blocheaza pe google maps si apoi interveniti cu idei locale. Pasaje, desfiintari treceri pietoni, parcari, introducere sensuri giratorii, largin local benzi etc

    • Desfiintezi trecerea de pietoni și înființezi sensul giratoriu… Și unde este fluidizarea?!? Singura soluție ar fi autostrada, restul sunt povesti pentru alegători. Sincer nu înțeleg de ce nu au început A3 cu sectorul București Brașov.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *