Pizzarotti începe lucrările pe primul lot al Autostrăzii A 7 Ploiești-Buzău. Constructorul din Italia a fost penalizat cu 81 de milioane de lei pentru întârzierea de 4 ani pe A 10 Sebeș-Turda

Ploiești -Buzău

Lucrările pentru execuția primului lot al Autostrăzii A 7 Ploiești-Buzău încep luni, cu predarea amplasamentului către asocierea italiano-română Pizzarotti-Retter. Constructorul Pizzarotti, liderul din asociere are la dispoziție 20 de luni pentru construirea lotului Ploiești-Mizil cu o lungime de 21 de kilometri care include 14 poduri, cea mai dificilă lucrare de artă fiind un pasaj cu o lungime de 550 de metri. Predarea amplasamentului se face în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu (prima prezență la deschiderea unui mare șantier). Autostrada Ploiești-Pașcani este cel mai important proiect de autostradă din Europa finanțat prin PNRR.

Lotul Ploiești (Dumbrava) -Mizil este astfel, al doilea contract care intră în șantier din cele 13 ale întregii autostrăzi Ploiești-Pașcani ( 314 km.) celelalte 11 loturi fiind în diferite etape, de la constructori desemnați la depunere oferte. Primul șantier pe A 7 ,,Autostrada Moldovei” s-a deschis pe 11 august, lotul de mijloc Mizil -Pietroasele ( 28 km.). Lotul 3 Pietroasele -Buzău ( 14 km.) este în etapa de reevaluare a ofertelor după decizia Curții de Apel București. Pentru lotul Ploiești-Mizil, primele două luni din cele 20 sunt dedicate pentru deminare, descărcare arheologică, etape specifice înainte de lucrările efective.

Pizzarotti a fost penalizat cu peste 80 de milioane de lei pentru întârzierea de 4 ani pe A 10 Sebeș-Turda

Inițial, CNAIR desemnase firma românească Bog Art câștigătoarea contractului de 1,4 miliarde lei, dar constructorul nu a depus la timp toate actele, iar atribuirea s-a făcut către Pizzarotti. Ultimul contract al constructorului din Italia a fost primul lot al Autostrăzii A 10 Sebeș -Turda deschis parțial, în 2020 cu o întârziere de 4 ani față de termenul inițial motiv pentru care CNAIR a aplicat o penalizare de peste 80 de milioane lei, contestată în instanță : ,, APLICAREA DE PENALITATI ANTREPRENORULUI,  – A FOST EMISA O FACTURA DE PENALITATI PENTRU SUMA STABILITA DE CATRE INGINER PRIN MODUL DE SOLUTIONARE A REVENDICARII BENEFICIARULUI PRIVIND EȘECUL ANTREPRENORULUI DE A RESPECTA PREVEDERILE SUB-CLAUZEI 8.2 [DURATA DE EXECUTIE] IN VALOARE DE 81.260.870,58 LEI.  – A FOST EMISA O FACTURA DE PENALITATI PENTRU SUMA STABILITA DE CATRE INGINER PRIN MODUL DE SOLUTIONARE A REVENDICARII BENEFICIARULUI PRIVINDI INTARZIERI IN REMITEREA PROGRAMULUI DE EXECUTIE PL ST002E, IN VALOARE DE 3.250.000.00 LEI.” -raport oficial CNAIR.

Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:

Întregul sector Ploiești – Buzău al A7 (Autostrada Moldova) are o lungime totală de 63,25 km și o valoare estimată de construcție de 4,3 miliarde lei, alocați prin PNRR.

Lungime – 63 km;

– 6 noduri rutiere;

– 160 de ha de perdele forestiere;

– 42 de poduri + pasaje;

– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.

Lotul 1, A7 (Dumbrava – Mizil)

Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.

Lotul 2, A7 (Mizil – Pietroasele)

Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și 2 spații de servicii.

Lotul 3, A7 (Pietroasele – Municipiul Buzău)

Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii.

 

 

 

Comentarii

  1. Nu inteleg de ce nu fuzionati cu G4Media intr-un singur site armonios … Sa pastreze G4Media layer-ul stil ‘Fb’, un articol pe linie … Degrinduiti, pastrati ‘Revistele’, in rest, va descurcati.

    E absurd sa redirectioneze de colo colo …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *