Astaldi are o mobilizare mult mai bună pe șantierul Podului peste Dunăre de la Brăila, iar inaugurarea podului de 2 kilometri s-ar putea face până la sfârșitul anului, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Întrebat despre evoluția proiectului de aproximativ o jumătate de miliard de euro, ministrul Grindeanu a explicat că primește rapoarte de la echipa Companiei de Drumuri care monitorizează lucrările, dar a acuzat și „presiunea” constructorului Italian care a cerut unele optimizări – modificări de soluții tehnice pe care CNAIR nu le acceptă.
„E normală dorința oamenilor de a circula cât mai repede și în condiții cât mai bune pe toate aceste proiecte în derulare, dar implementarea lor trebuie să țină cont de contractele semnate. Această presiune cum că puteam deschide circulația în decembrie doar dacă acceptați soluțiile tehnice, nu e o abordare corectă și nu accept…Pe graficul pe care l-ați văzut cu toții acum 10 zile, pe 20 decembrie dacă nu mă înșel, se va da în circulație și cu drumurile de legătură, la Măcin pe partea de Tulcea, iar la Jijila până la jumătatea anului viitor. Echipa CNAIR îmi spune că a văzut o mobilizare mult mai bună, că se poate da în circulație pe graficul asumat dacă se menține un anumit ritm. Dacă nu, ați văzut am dat certificate negative”, a transmis Grindeanu.
În urmă cu două săptămâni, Grindeanu a verificat lucrările la pod, iar Astaldi a început asfaltarea bretelelor de pe malul brăilean la începutul lunii (detalii aici).
Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția de aproximativ 500 milioane euro presupune și amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.