Proiectarea noului pod peste Tisa dintre România și Ucraina este aproape finalizată, iar lucrările pentru ridicarea noul pod de lângă Sighetu Marmației vor începe la primăvară, a anunțat vineri, în Maramureș, șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Liberalul Pistol, l-a însoțit pe premierul Nicolae Ciucă în vizita de lucru din județul Maramureș unde au fost verificate mai multe obiective de investiții.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul pentru noul pod peste Tisa care include și noua vamă de la Teplița este derulat în parteneriat cu Consiliul Județean Maramureș și a fost atribuit în vară constructorului român Tehnodomus pentru 116 milioane lei. În prezent, pe la vama Sighetu Marmaţiei – Solotvino, pe podul din lemn refăcut în 2007,  nu pot trece şi camioane, traficul de marfă ocolind zeci de kilometri pe la Halmeu (judeţul Satu Mare) sau Siret ( judeţul Suceava).  Contractul pentru proiectarea și execuția noului pod peste Tisa de lângă Sighetu Marmaţiei are o durată de 730 de zile din care 3 luni proiectul tehnic şi 16 luni execuţia.

Șeful CNAIR : ,,Am participat astăzi (n.r vineri), în delegația condusă de premierul Nicolae Ciucă la verificarea evoluției proiectului podului peste Tisa, din județul Maramureș. Proiectarea acestui pod care va fi construit în zona Teplița din Sighetu Marmației este aproape de finalizare, astfel încât în primăvara anului viitor va putea începe construcția. Este un proiect derulat de Consiliul Județean Maramureș în urma protocolului semnat cu CNAIR, care asigură finanțarea și expertiza tehnică. După finalizarea construcției, Podul peste Tisa va crea o cale de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, va fluidiza traficul, va crește siguranța utilizatorilor, va duce la scăderea timpilor de deplasare și la reducerea poluării în zonă dar și la scurtarea distanțelor rutiere cu țările din vecinătate. Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor de execuție este de 590 de zile de la data de începere. Valoarea contractului de proiectare și execuție este de 116,175 milioane de lei fără TVA.” -a precizat Pistol.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

România are o frontieră terestră cu Ucraina de aproape 300 de kilometri lungime ( 273 km.), însă doar trei puncte rutiere de trecere a frontierei (vămi) : Halmeu, Sighetu Marmației și Siret-Porubne, cea din urmă fiind și cea mai aglomerată de la invadarea Ucrainei. Din cele trei vămi rutiere România-Ucraina, doar două, Halmeu și Siret sunt operaționale și pentru transportatori, la vama Sighetu Marmației-Solotvino fiind un pod vechi peste Tisa care nu rezistă unui tonaj superior. La Vama Siret pe DN 2 în județul Suceava, șoferii de camioane așteaptă și câte 10 ore pentru ieșirea din țară.

Vamă nouă la Tepliţa- Sighetu Marmaţiei cu câte 5 benzi/sens

Noul punct de trecere a frontierei cu Ucraina de la Tepliţa – Sighetu Marmaţiei va avea o lungime de 540 de metri, parcare pentru autoturisme (13 locuri) respectiv 10 pentru TIR-uri şi cântare pentru camioane. Pentru fiecare sens vor fi prevăzute cinci benzi : un culoar pentru autocare, două benzi pentru autoturisme şi alte două pentru camioane.