Prima mașină electrică din „Noua Clasă” anunțată de BMW pentru mijlocul deceniului va fi o versiune complet electrică a următoarei generații a Seriei 3, potrivit unui raport din Autocar.co.uk. Seria 3 urmează să fie alimentată de sistemul de propulsie BMW din a șasea generație cu noi motoare electrice, iar tehnologia bateriei de 800 de volți va permite o putere de încărcare de 350 kW.
Vorbind pe marginea lansării unităților BMX iX și i4, Frank Weber, membru al consiliului pentru dezvoltare al BMW a descris „Neue Klasse” (Clasa Nouă) anunțat de CEO-ul BMW Oliver Zipse drept noul kit universal de construcție al BMW.
„Neue Klasse reprezintă începutul unei noi etape de operațiuni pentru BMW. Este scalat pentru a ne permite să construim mașini electrice de la o berlină de dimensiunea Seriei 2 până la un SUV de dimensiunea X7 ”, a explicat Weber.
În principiu, „Neue Klasse” este destinat să permită modelele EV cu tracțiune față, tracțiune spate și cu tracțiune integrală, găzduind pachete modulare de baterii cu capacitate variabilă. Weber nu a oferit niciun detaliu cu privire la baterii, dar a precizat că „NK1 ″ va primi în continuare baterii cu electrolit lichid – Weber nu vede baterii de tip solid în producția de serie înainte de sfârșitul deceniului.
Caroseria va avea ampatamente, lățimi ale șinelor și înălțimi diferite, cu dimensiuni ale roților de la 18 la 22 inci – pentru a acoperi gama largă de la o mașină compactă la un SUV mare precum X7. Structura din aluminiu și oțel este proiectată pentru a găzdui nu numai combinațiile de e-drive menționate, ci și un sistem de propulsie hibrid cu un motor cu ardere în față și un motor electric în spate.
Cu toate acestea, în cadrul interviului, Weber a indicat că „Noua Clasă” ar putea susține, de asemenea, un sistem de propulsie cu pilă de combustibil dacă măsurile de reglementare de pe diferite piețe ar impune acest lucru. Cu toate acestea, Weber nu a anunțat niciun proiect concret cu hidrogen. La IAA Mobility din septembrie, BMW a prezentat iX5 Hydrogen. SUV-ul H2 bazat pe actualul X5 folosește celule de combustibil de la Toyota și urmează să fie produs în serie mică.
Weber se așteaptă ca „arhitectura clusterului”, adică un fel de abordare „one size fits all”, să conducă la o eficiență ridicată a producției și să maximizeze sinergiile în întregul portofoliu de produse.
Bazat pe platforma CLAR, BMW va aduce versiunile electrice recent anunțate ale Seriilor 5 și Seriilor 7 ca i5 și i7, pe lângă i4-ul recent introdus. Aceste modele vor avea în continuare câteva caracteristici ale motorului cu ardere, cum ar fi capota lungă frontală și tunelul central. Seria 3 electrică bazată pe „Noua Clasă” se așteaptă apoi să aibă un interior planșeu și un ampatament mai lung.
„Oamenii așteaptă o estetică diferită. De aceea am dezvoltat o nouă direcție de stil pentru modelele noastre electrice ”, explică Weber.