Odată cu creșterea vânzărilor de mașini electrice și a reglementărilor care favorizează din ce în ce mai mult vehiculele cu emisii zero, industria auto globală a intrat într-o treaptă superioară de viteză a producției de mașini electrice, pe măsură ce concurează pentru a depăși epoca mașinilor cu combustibili fosili.
Ca parte a propriului plan de electrificare de 30 de miliarde de euro, Stellantis – născut la începutul anului din fuziunea între PSA și Fiat Chrysler – a anunțat că a încheiat un acord preliminar cu producătorul de baterii LG Energy Solution pentru a produce baterii și module pentru America de Nord, unde producătorul auto nr. 4 din lume se așteaptă ca peste 20% din vânzările sale din SUA să fie vehicule electrice (EV) până în 2030.
Acesta urmează unui recent anunț că Daimler AG va deține o participație de 33% la producătorul de baterii Automotive Cells Company (ACC), fondată în 2020 de Stellantis și TotalEnergies în 2020.
Producătorii de automobile se luptă pentru a asigura aprovizionarea cu baterii în timp ce trec la electricitate, cu zeci de noi fabrici de baterii planificate în Europa și America.
Planurile Ford Motor de a deveni electric în Europa au primit un impuls după ce compania a declarat că va investi până la 230 de milioane de lire sterline pentru a reconstrui o fabrică de motoare din nordul Angliei unde va produce unități electrice de mașini electrice în loc de combustie – transmisii de motor.
În plus, producătorul auto american nr. 2 a declarat că gama sa de mașini din Europa va fi complet electrică până în 2030.
Companii precum producătorul Mercedes-Benz Daimler au avertizat că trecerea la electricitate va costa locuri de muncă la uzinele de motoare cu combustie, așa că anunțul Ford este un impuls pentru lucrătorii care produc motoare cu combustibil fosil la uzina sa din Halewood, lângă Liverpool.
Trecerea la electricitate a fost, de asemenea, însoțită de schimbări în peisajul auto, acum populat de număr ridicat de start-up-uri care speră să devină următoarea Tesla.
Acest lucru a atras atenția Foxconn, care are planuri de a se diversifica de la rolul său inițial de a construi produse electronice de larg consum pentru Apple și alte firme de tehnologie.
Într-adevăr, Foxconn a dezvăluit luni primele sale trei prototipuri EV – un SUV, un sedan și un autobuz – fabricate de Foxtron, un parteneriat între Foxconn și producătorul auto taiwanez Yulon Motor.
Nevoia de viteză în transformarea electrică a fost, de asemenea, un motiv pentru care Volkswagen AG i-a cerut lui Elon Musk, CEO-ul Tesla, să se adreseze directorilor de vârf de la producătorul auto german în weekend, iar CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, nu a ascuns ambițiile sale de a depăși Tesla, cel mai mare producător de vehicule electrice din lume.
Însă într-un post Linkedin, Diess a spus că l-a invitat pe Musk ca „oaspete surpriză” să conducă acasă punctul în care VW are nevoie de decizii mai rapide și mai puțină birocrație pentru ceea ce el a numit cea mai mare transformare din istoria companiei. Asta după ce a promovat mersul pe bicicletă ca soluție la deplasările pe distanță scurtă sau medie.