Heineken NV, al doilea producător mondial de bere, a raportat luni câştiguri peste estimări în primul semestru din 2021, dar a avertizat că în a doua parte a anului se va confrunta cu dificultăţi, din cauza majorării costurilor şi a efectelor pandemiei de coronavirus (COVID-19) pe principalele sale pieţe, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Compania olandeză, care produce sortimente ca Heineken, Tiger şi Sol, a anunţat că profitul operaţional înainte de elementele excepţionale s-a dublat la 1,63 miliarde de euro (1,93 miliarde de dolari) în primele şase luni din acest an, în timp ce analiştii se aşteptau la 1,22 miliarde de euro.
“Am înregistrat rezultate solide în primul semestru din 2021, dar există motive să fim prudenţi, rezultatele urmând să rămână sub nivelul de dinaintea pandemiei pe ansamblul acestui an”, a afirmat directorul general, Dolf van den Brink.
Unul din factori este pandemia, cel mai semnificativ impact fiind resimţit pe pieţele cheie din Africa şi Asia. Creşterea preţurilor la materiile prime va afecta Heineken în a doua parte a lui 2021, dar şi în 2022, a avertizat producătorul de bere.
Anterior, Heineken estima o îmbunătăţire a condiţiilor de pe piaţă în semestrul doi din 2021, în funcţie de evoluţia campaniei de vaccinare.
Grupul Heineken are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere şi cidru internaţionale, regionale, locale şi de specialitate.
În România, compania oferă un portofoliu divers de mărci de bere şi cidru, câteva dintre acestea fiind produse în cele patru fabrici locale (din Constanţa, Craiova, Târgu Mureş şi Miercurea Ciuc). Fabricile din România au peste 1.100 de angajaţi şi se aprovizionează de la furnizori locali cu peste 70% din ingrediente.