Săptămâna aceasta au început să apară și programele economice ale partidelor care vor să conducă țara după alegerile din această toamnă. Între timp, sunt atribuite contracte pentru construcția de drumuri importante, cum ar fi centura Capitalei sau cel mai scump lot de autostradă. Pe de altă, parte unii oameni de afaceri spun că li se cer lucruri ciudate de autorități, cum ar fi construirea unui sens giratoriu, și atrag atenția asupra a ceea ce va urma după alegeri. Tot în această săptămână, i-am cunoscut pe oamenii de afaceri din județul Neamț care și-au propus să aducă plăpumile de lână înapoi în casele românilor.
Ce promisiuni de campanie face PSD în programul de guvernare: În 5 ani, România depășește economic Polonia și egalează media UE la puterea de cumpărare / Impozitele nu cresc
PSD promite în programul de guvernare publicat marți că în următorii 5 ani România va depăși Polonia ca putere economică și va ajunge la media UE ca putere de cumpărare. Promisiunile PSD vin pe fondul derivei bugetare a României, cu un deficit prognozat la 7,9% din PIB și o serie de măsuri de austeritate necesare pentru a-l diminua în următorii ani. În paralel, PSD susține că dacă va ajunge la guvernare nu va crește nici o taxă și nici un impozit. Dimpotrivă, partidul condus de Marcel Ciolacu susține că va reduce taxele și impozitul cu până la 5 puncte procentuale la salariile mai mici de 5.700 de lei brut.
Liberalii spun în programul de guvernare că vor crea 400.000 de noi locuri de muncă până la sfârşitul lui 2028, iar salariului mediu net va crește la 7.000 lei
Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, a afirmat că programul de guvernare al PNL prevede crearea a 400.000 de noi locuri de muncă până la sfârşitul anului 2028 şi o creştere a salariului mediu net de la 5.000 lei, cât este în prezent, la 7.000 lei.
O altă măsură susţinută de PNL este majorarea etapizată a contribuţiei la pilonul doi de pensii, de la 4,75% la 6%.
Cristina Chiriac (CONAF): Codul Fiscal a suferit 78 de modificări, în primele 9 luni ale anului / În piața IMM, au fost cele mai multe radieri din ultimii 5 ani
Codul Fiscal a suferit 78 de modificări, în primele nouă luni ale anului, şi de aici puteţi să trageţi dumneavoastră concluziile cât de repede se poate adapta un antreprenor, a declarat, miercuri, preşedinta Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), Cristina Chiriac.
Potrivit sursei citate, cheltuielile publice alocate pentru salariile bugetarilor sunt printre cele mai mari din Europa, cu o pondere de 21,7%.
“Dacă ne gândim că 21,7% din tot ceea ce înseamnă cheltuieli publice se duc pe salariile angajaţilor din mediul bugetar, una dintre cele mai mari ponderi din Europa, şi dacă mai adăugăm şi faptul că avem doar 25% sau 26% grad de colectare a veniturilor fiscale, avem imaginea perfectă a unui an în care antreprenorii vor acţiona cu frâna de mână trasă. Mesajele pe care eu le aud în mediul de afaceri sunt de genul că probabil, în anul 2025, vom pune pe “hold” planurile pe termen mediu, aşteptând celebrul plan de măsuri fiscale pe care România trebuie să şi-l asume, ţinând cont şi de provocările mediului de afaceri. Sunt convinsă că perspectivele pe care le avem fiecare de la firul ierbii sunt pe alocuri nuanţate. Atâta timp cât în dialogul social soluţiile sau propunerile sunt doar consultative, nu au şi grad de obligativitate, rămâne doar mesajul de a trage semnalul de alarmă şi speranţa că cei care vor veni la guvernare vor lua decizii înţelepte, astfel încât să nu fie nevoie de reforme abrupte care să perturbe şi mai mult fragilitatea mediului de afaceri”, a susţinut Cristina Chiriac.
Felix Pătrășcanu, Fan Courier: E an electoral, se fac promisiuni și la anul o să plătim o factură. Vor veni cu niște lucruri care nu o să ne fie tocmai la îndemână
Anul 2024 este unul electoral în care se fac promisiuni, iar la anul o să plătim o factură, este de părere Felix Pătrășcanu, fondator al companiei de curierat Fan Courier.
„Vor veni cu niște lucruri care nu o să ne fie tocmai la îndemână. O să fie un an al schimbărilor”, a declarat el, în cadrul unei conferințe de presă.
Investiție de 10 milioane de euro la marginea Sibiului, încurcată de birocrație: ”Ni s-a cerut să construim noi un sens giratoiu” / Companiei Fan Courier i s-a cerut să execute un sens giratoriu pe un drum național / „Eu nu contest utilitatea sensului, dar noi nu ne pricepem…„
Felix Pătrășcanu – Fondator și Managing Partner FAN Courier susține că o investiție de 10 milioane de euro din județul Sibiu este blocată în acest moment după ce companiei i s-a cerut construcția unui sens giratoriu pe un drum național ce face legătura între Sibiu și Mediaș.
Șeful Fan Courier a mai declarat că Sibiul este dintre cele mai importante orașe din țară, mai ales datorită poziției geografice centrale și a autostrăzilor aflate în construcție.
EXCLUSIV Întârzieri de un an de zile la decontul investițiilor prin Start-up Nation 2022 / Antreprenorii reclamă că trebuie să plătească dobânzi și se gândesc chiar să vândă: „Mai bine făceam un credit de nevoi personale”
Antreprenorii care au aplicat la programul Start-up Nation ediția 2022 așteaptă, în unele cazuri, mai bine de un an banii pentru firmele nou înființate, în condițiile în care au fost obligați să ia credite-punte pentru desfășurarea afacerii până la decontarea sumelor și pentru care trebuie să plătească dobânzi de până la 1.600 de lei pe lună plus costurile de garantare. Guvernul a aprobat miercuri o suplimentare a bugetului Ministerului Economiei din Fondul de rezervă, pentru a deconta 100 de milioane de lei pentru 500 de beneficiari ai Start-up Nation, însă suma nu acoperă necesarul total. Economedia a vorbit cu mai mulți antreprenori care au primit acceptul pentru decontarea investițiilor dar care încă așteaptă de luni bune banii de la autorități. Detalii, AICI.
Turcii de la Makyol câștigă cel mai scump lot de autostradă din România, lotul „Meseș” de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde lei
O asociere turcă condusă de Makyol câștigă licitația pentru construcția celui mai scump lot de autostradă din România, lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA. Turcii au câștigat în ultima perioadă pe bandă rulantă contracte de infrastructură mare. Constructorul român UMB, care în mod uzual a câștigat cam tot ce a licitat, pierde acum un alt contract, după ce a ratat și primul lot al DEx Craiova – Pitești. Sunt așteptate, totuși, contestații, ținând cont de valoarea acestui lot de autostradă.
„Rușinea” de pe Centura Capitalei: CNAIR a semnat cu Maristar contractul pentru modernizarea lotului DN 2-A2
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul cu Maristar pentru modernizarea lotului DN2 – A2 din Centura București Nord, a anunțat marți secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu. Contractul are o valoare de aproximativ 450 de milioane lei și termen de execuție de un an și jumătate, după 6 luni de proiectare.
Contractul este ultimul din seria de 3 contracte reziliate cu antreprenorul italian Tirena Scavi, pentru nerespectarea obligațiilor asumate, a declarat directorul general al CNAIR Cristian Pistol.
Vodafone și Digi vor prelua fiecare părți Telekom România / Omul de afaceri Adrian Tomșa se retrage din tranzacție
Furnizorii de servicii de telecomunicații Vodafone România și DIGI au încheiat memorandumuri pentru a achiziționa fiecare o parte din Telekom România Mobile Communications, de la Hellenic Telecommunications Organization (OTE). Vodafone va prelua cea mai mare parte a afacerii, conform informațiilor Economedia. Omul de afaceri Adrian Tomșa, care deține Prima TV, se retrage din tranzacție.
Vodafone România transmite într-un comunicat că va prelua „o parte semnificativă” din activele Telekom, iar Digi România va prelua o parte din active. Detalii, AICI.
CONFIRMARE Ford asamblează baterii pentru mașini electrice la Craiova
Producătorul auto Ford a confirmat miercuri că va asambla la Craiova baterii pentru mașini electrice, după cum a scris Economedia în exclusivitate încă din luna septembrie.
Marți, Ford Otosan Craiova a marcat inaugurarea unei noi linii de asamblare a bateriilor, destinată să sprijine producția viitoare de vehicule electrice.
Informațiile Economedia arătau că în România se va face asamblarea propriu-zisă a bateriilor, adică ultimul pas al procesului de producție a bateriilor. Asamblarea se va realiza la fabrica de la Craiova a Ford. Linia de asamblare, dezvoltată pe divizia de motoare, a fost realizată prin fonduri proprii ale companiei, conform informațiilor Economedia.
EXCLUSIV Șefa OMV Petrom, Christina Verchere: Avem unele dintre cele mai mari taxe pe energie din întreaga Uniune Europeană / Obiectivul e să începem producția de gaze din Marea Neagră în 2027 / Nu voi intra în speculații pe tema investițiilor în combinate chimice
Șefa OMV Petrom a mai spus că România are acum unele dintre cele mai mari taxe pe energie din întreaga Uniune Europeană, taxe aduse de reglementările din ultimii ani.
Verchere a refuzat să comenteze informațiile despre o eventuală investiție a companiei într-un combinat petrochimic, spunând că nu vrea să intre în ”speculații”.
Antreprenor cu valoare adăugată. Revoluția plăpumilor din lână: Sanodor readuce lâna în casele românilor și cucerește piețele internaționale
Pentru Oana și Cătălin Tatu, fondatorii Sanodor SRL, lâna a stat la baza construcției antreprenoriale pe care au dezvoltat-o în ultimii ani. În 2023, compania lor a avut pentru prima dată vânzări de peste un milion de euro, iar produsele create de ei, vândute acum prin intermediul a două branduri distincte – Confort Merino și Valeria Home, au ajuns în casele românilor din întreaga țară, dar și la clienți din Noua Zeelandă, SUA, Japonia, Marea Britanie sau Danemarca.