Se deschide Aeroportul Brașov – Ghimbav, primul aeroport construit în ultimii 50 de ani. Ce companii zboară și ce proiecte au CNAIR și CFR pentru infrastructura de transport din zona aeroportului

Aeroport Brasov

Aeroportul Brașov – Ghimbav, primul aeroport construit în România în ultimii 50 de ani, va fi inaugurat joi, 15 iunie. Cursa simbolică aparține Companiei Tarom București – Brașov, la manșa avionului fiind fostul director Cătălin Prunariu, fiul singurului cosmonaut român, Dumitru Prunariu. La ceremonie participă președintele Senatului, Nicolae Ciucă, a spus miercuri Adrian Veștea, președintele CJ Brașov, ministru desemnat al Dezvoltării. Lucrările pentru construirea aeroportului au început în primăvara anului 2020 și au costat aproximativ 140 milioane de euro.

„Aeronava TAROM avându-l la manşă pe Cătălin Prunariu, fiul cosmonautului Dumitru-Dorin Prunariu, va ateriza pe Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, marcând astfel inaugurarea celui mai important obiectiv investiţional edificat în judeţul Braşov în perioada postdecembristă. Cu emoţie şi bucurie, vă invităm să rememorăm împreună care au fost cele mai importante momente din cursul implementării celui mai important proiect realizat de Consiliul Judeţean Braşov”, a transmis miercuri CJ Brașov.

Primele curse regulate le are compania Dan Air. Cursa Brașov – Stuttgart este programată la 12.50. „DAN AIR (AOC) S.R.L., companie aeriană cu capital integral românesc, marchează un moment semnificativ pe piața operatorilor de zbor din România și din Europa prin lansarea serviciilor de curse regulate cu plecare din București și Brașov, începând cu data de 15 iunie 2023. DAN AIR va efectua zborul inaugural pe data de 15 iunie, Brașov – Stuttgart. DAN AIR va opera 12 destinații de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) și Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav asigurând conectivitatea dintre România și alte orașe importante din Europa și Orientul Mijlociu. DAN AIR va opera zboruri către următoarele destinații:
– București: Bruxelles, Nuremberg, Stuttgart, Beirut, Londra, Barcelona, Madrid, Malaga și Valencia
– Brașov: Bruxelles, Nuremberg, Stuttgart, Londra și Barcelona”.

Wizz AIr Air va începe în august și septembrie curse spre Londra și Dortmund, a spus directorul general Alexandru Anghel. Paralela 45 are curse charter, iar conducerea aeroportului Brașov discută cu operatorii deschiderea unor curse noi spre Paris, Budapesta și Tel Aviv.

Din 15 iunie va fi pusă în circulație linia A1 – prima linie de transport în comun către Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav. „Vești bune pentru brașoveni: odată cu deschiderea aeroportului, pe 15 iunie, înființăm prima linie de transport către acesta, o linie expres, A1, care va pleca din Gara Brașov și va avea stații în Centrul Civic, Livada Poștei, Bartolomeu și Aeroportul Brașov-Ghimbav. Vom avea 13 astfel de plecări în prima etapă, corelate cu programul zborurilor. Această linie va funcționa deci din 15 iunie și vine în sprijinul brașovenilor care vor zbura de pe Aeroportul Brașov și al turiștilor care ne vor vizita”, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu.

Județul Brașov are doar 6 kilometri de autostradă, A3 Râșnov – Cristian, legătură inaugurată în 2020, dar Ministerul Transporturilor vrea să lanseze în licitație pentru execuție un segment de 5 kilometri Cristian – Codlea (detalii aici)

CNAIR face un studiu de fezabilitate pentru un drum de legătură: 

CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, a semnat pe 15 mai cu firma Eco Geodrum SRL contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru un drum de legătură între DN 1, Autostrada A3 și Aeroportul Brașov – Ghimbav. Licitația a fost lansată în ianuarie 2023, iar contractul a fost atribuit pentru o ofertă de 1,1 milioane lei și o durată de 8 luni. „Încă un pas important pentru realizarea drumului de legătură între Varianta Brașov, Aeroportul Internațional Ghimbav și DN1, respectiv viitoarea autostradă Brașov – Ploiești, în zona Codlea. Conducerea DRDP Brașov a semnat astăzi contractul pentru întocmirea studiului de prefezabilitate și fezabilitate necesare pentru construirea acestui obiectiv. În cadrul acestor studii se va stabili traseul pe care îl va urma drumul, modalitățile de conexiune la rețeaua existentă și caracteristicile șoselei. Firma de specialitate are la dispoziție 3 luni pentru elaborarea studiului de prefezabilitate și 5 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate. Avem însă promisiuni din partea reprezentanților firmei că vor scurta aceste termene astfel încât, până la finalul acestui an, să putem scoate la licitație proiectarea și construcția efectivă a acestui drum. DRDP Brașov va colabora îndeaproape cu reprezentații firmei pentru înlăturarea eventualelor blocaje în derularea acestui proiect pentru că Brașovul are mare nevoie de infrastructură modernă și sigură!”, a transmis DRDP Brașov.

CFR Infrastructură întârzie linia de tren spre Aeroport

Proiectul liniei de tren la Aeroportul Brașov – Ghimbav încă nu are semnat contractul de finanțare și din acest motiv nu a fost lansat în licitație până în prezent, deși Ministerul Transporturilor l-a aprobat încă din decembrie 2021, iar Guvernul din august 2022, a transmis Compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia. Explicațiile CFR Infrastructură sunt contrazise chiar de exemple pe care tocmai compania le-a folosit: lansarea licitațiilor cu procedura de clauză suspensivă, adică „CLAUZA SUSPENSIVA. Despre linia de tren Brașov – Aeroport Brașov (Ghimbav) se discută încă de la sfârșitul anului 2021, atunci când lucrările la aeroport erau la doar la 75% execuție și nu exista un termen concret pentru operaționalizarea acestuia (iunie 2023). Potrivit proiectului, linia de tren va avea o lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în 3 ani, iar valoarea totală este de 739 milioane de lei din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei.

Comentarii

  1. Mareata realizare e ca o camila in desert.
    Nu are nicii conexiune cu calatorii in afara Liniei 1.
    Cu care faci o ora si jumate.
    Zero conexiuni cu Calea Ferată Moartă si ciotul de Autostrada.
    Facem inaugurari cu pompa, panglici si-l punem la Nedezvoltare pe cel care nu s-a ocupat de conexiunile aeroportului.
    Garantat ca omoara si Dezvoltarea daca se va ocupa de reducerea vârstei de munca a primarilor șpagari!😵😵😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *