„Ciotul” de autostradă de 4,5 kilometri dintre Târgu Mureş şi Ungheni va fi recepţionat luni, pe 6 decembrie. Au trecut 18 ani de la semnarea primului contract, cu Bechtel / Lipsesc 16 kilometri pentru autostradă completă între Târgu Mureş şi Cluj Napoca

A 3 Târgu Mureş Sursa Pro Infrastructură

Ministerul Transporturilor deschide circulaţia pe un lot de autostradă de lângă Târgu Mureş, la 18 ani de la semnarea primului contract de execuţie pentru Autostrada Transilvania. Tronsonul de autostradă dintre Târgu Mureş şi Ungheni va fi recepţionat, conform planificării, luni, pe 6 decembrie, a confirmat, la B1 TV, şeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.

Luni este programată comisia de recepţie la terminarea lucrărilor, „lotul Strabag” cu o lungime de 4,5 kilometri şi alţi 4,7 kilometri drum de legătură la profil de patru benzi fiind finalizat cu 4 luni înainte de termenul contractual.

„Nu sunt mulţi kilometri, sunt aprox. 4,5 kilometri plus 4,7 kilometri drum de legătură care este la profil de drum naţional cu patru benzi, practic, va fi recepţionat anul acesta pe 6 decembrie”, a explicat Pistol.

Întrebat dacă luni, la recepţia autostrăzii, vor fi invitaţi şi politicieni şi va fi organizată o festivitate, aşa cum se întâmpla anii trecuţi (inclusiv în 2020 în campania pentru parlamentare), Pistol a răspuns că nu vor fi „festivisme”, preluând linia de comunicare de la Sorin Grindeanu care a refuzat „panglici şi sobor de preoţi” la deschiderea circulaţiei pe Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda (cu aproape 5 ani întârziere). Pentru a avea autostradă completă de la Târgu Mureş la Cluj Napoca mai lipsesc încă 16 kilometri de drum rapid, adică „lotul Straco” dintre Cheţani şi Câmpia Turzii. 

„Ciotul” de 4,5 kilometri se deschide la 18 ani de la semnarea contractului cu Bechtel

Primul contract pentru tronsonul Târgu Mureş – Ungheni care face parte din Autostrada A3 Transilvania a fost semnat cu antreprenorul american Bechtel, (decembrie 2003, publicarea acordului în Monitorul Oficial), rezilierea s-a făcut în 2013, a urmat un nou contract cu asocierea Lemacons-Vega, reziliat în 2016, iar al treilea contract a fost semnat în mai 2020 cu Strabag pentru 192 de milioane lei şi termen contractual, aprilie 2022.

Practic, CNAIR termină anul doar cu 34 de kilometri de autostradă nou, spre deosebire de cei 60 din 2020.

Sursa Pro Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *