Autostrada A3 Transilvania. Trei firme vor să construiască pentru lotul Chețani – Câmpia Turzii, după scandalul rezilierii contractului cu Straco

chetani campia turzii Lotul Chețani - Câmpia Turzii Sursa foto: Asociația Pro Infrastructura

Trei firme au depus oferte pentru finalizarea celor 15,6 km din Autostrada A3 Transilvania între localitățile Câmpia Turzii și Chețani, singurul segment care lipsește pentru a circula neîntrerupt pe autostradă între Târgu Mureș și Cluj-Napoca, a anunțat joi fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă. Licitația pentru acest tronson a fost reluată după scandalul rezilierii contractului cu antreprenorul Straco.

Până la termenul limită au depus oferte următorii agenţi economici:

1. Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL – ALPENSIDE SRL – EXPLAN SRL

2. Asocierea DRUM ASFALT SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA – TRAMECO SA – DRUMURI BIHOR SA

3. Asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL

Valoarea estimată a contractului este de 383.438.056,05 lei fără TVA pentru cei aproximativ 15,7 km, iar durata de realizare este de 21 de luni, din care 3 luni pentru perioada de proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor.

Contractul pentru segmentul de autostradă Câmpia Turcii – Chețani a fost licitat și atribuit în 2015. Lucrările au început în 2016 și ar fi trebuit să se încheie într-un an. În 2021 ajunseseră la doar 40%.

Ulterior, în cinci luni, progresul a fost de numai 1%. În acest context, Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat în luna martie contractul cu constructorul român Straco.

Tribunalul Bucureşti a decis apoi, prin Ordonanţă Preşedinţială, la cererea antreprenorului Straco, suspendarea efectelor rezilierii contractului.

Economedia scria atunci că Straco a cerut Companiei de Drumuri daune de aproape 100 de milioane de euro (461 milioane lei), după ce Tribunalul București i-a dat dreptate.

Ulterior, și Curtea de Apel Bucureşti a decis că rezilierea contractului nu s-a făcut cu respectarea prevederilor legale.

Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă afirma însă că situația s-a deblocat, odată cu admiterea cererii creditorilor de declarare a falimentului antreprenorului care și-a pierdut capacitatea de folosință. Astfel, Compania de Drumuri a putut să notifice încetarea de drept a contractului și să organizeze cât mai rapid noua licitație, potrivit lui Drulă.

„La începutul anului am găsit acest sector de drum rapid complet blocat, cu 1% avans în ultimele 5 luni, aflat la un stadiu de sub 40% după 4 ani de lucrări, în condițiile unui termen contractul de 16 luni. Constructorul era în insolvență, iar subcontractorii și furnizorii erau neplătiți de luni de zile. Am spus atunci că nu mai pot tolera această situație și am susținut 100% decizia Companiei de Drumuri de a rezilia contractul și de a relicita finalizarea lucrărilor pe baze mult mai solide, cu un nou constructor profesionist, care să termine proiectul la timp. Lucrările au fost relicitate în iulie, iar astăzi au fost depuse ofertele”, a scris Cătălin Drulă, joi, pe Facebook.

Potrivit lui, ar trebui ca un câștigător să fie desemnat până la finalul anului, iar în anul 2022 trebuie ca cei 15,6 km de autostradă să fie finalizați.

Lotul Chețani - Câmpia Turzii Sursa foto: Asociația Pro Infrastructura

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *