Tinmar susține că nu a denunțat unilateral contracte cu clienții și că nu și-a depus licența la ANRE

Redacția sept. 13, 2022 0 comentarii
facturi bani energie

Furnizorul Tinmar Energy susține că nu a denunțat unilateral contracte cu clienții, nu și-a depus licența la Autoritatea de Reglementare și nu nu are în intenţie să renunțe la activitatea de furnizare energie electrică, în contextul în care este primul furnizor care vrea să renunțe la clienți din cauza modificărilor legislative recente.

„Vrem să asigurăm consumatorii noștri că Tinmar Energy NU a denunțat în mod unilateral nici un contract cu data de 16 septembrie 2022 și nici un consumator din portofoliu nu va rămâne fără furnizor / curent electric cum greșit au interpretat câteva agenții de știri de presă”, a transmis compania.

Tinmar susține că consumatorii casnici nu au facut obiectul notificărilor transmise de societatea. „În contextul noilor modificări legislative, societatea noastră încearcă să adapteze strategia de furnizare a energiei electrice astfel încat să nu afecteze, în primul rând consumatorii casnici și să poată susține inclusiv și toate celelalte categorii de consumatori”, mai arată compania.

În plus, Tinmar mai arată că societatea nu a depus licența la ANRE, nu a renunţat și nu are în intenţie să renunțe la activitatea de furnizare energie electrică, nu va renunţa la contracte și afirmă că îşi va respecta în continuare obligaţiile contractuale în totalitate.

În ceea ce priveşte cifra de afaceri şi profitul societăţii, compania susține că acestea provin din mai multe ramuri de business în care compania Tinmar activează: furnizarea energie electrică, furnizarea gazelor naturale, comercializarea produselor petroliere, trading produse agricole.

„Creșterea cifrei de afaceri şi a profitului în ultimul an este pe de o parte rezultatul creșterii organice pe fiecare ramură de business în cei 21 de ani de existență iar pe de altă parte se datorează creșterii valorii de tranzacționare pentru fiecare unitate de produs. Este de notorietate că de la an la an, prețul produselor energetice a crescut de câteva ori, motiv pentru care și cifra de afaceri a crescut în același ritm”, mai transmite furnizorul.

Economedia a scris în exclusivitate, vineri, că furnizorul Tinmar Energy, controlat de omul de afaceri Augustin Oancea, și-a anunțat clienții care primesc energie electrică la un preț plafonat că nu le va mai furniza energie, începând cu data de 16 septembrie, deoarece spune că nu are resursele necesare pentru a susține achizițiile necesare de energie. Compania susține că este vorba doar despre unii consumatori industriali, nu și despre consumatorii casnici. Este totuși primul furnizor care anunță că renunță la clienți, după ce Guvernul a aprobat modificări la schema de sprijin pentru facturi și a anunțat că va deconta furnizorilor un preț de maxim 1.300 lei/MWh, în condițiile în care chiar autoritățile spun că prețul real al energiei este de peste 3.000 lei/MWh. Tinmar le cere clienților să solicite preluarea de către un furnizor de ultimă instanță.

Surse din ANRE au transmis ulterior pentru Economedia că furnizorul nu poate să denunțe unilateral contractele dacă ele nu au ajuns la termen. „Dacă denunță unilateral, trimitem control”, au transmis acestea.

Luni, Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE) a mers în control inopinat la Tinmar Energy, pentru a verifica modul de respectare a obligaţiei de achiziţionare a energiei electrice astfel încât să asigure acoperirea consumului clienţilor săi, precum și respectarea interdicției de a denunța unilateral contractele de furnizare de energie electrică încheiate cu clienții finali.

Sursa foto: Economedia / Ilona Andrei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *