UPDATE Danlin a depus marți, contestație la CNSC/Umbrărescu scapă” fără contestație de la Danlin pe lotul 3 al Autostrăzii Bacău – Pașcani. Ce „joc” face constructorul din județul Neamț care amână semnarea contractelor pe primele două loturi

Autostrada București Nord Lot 2 UMB asfaltare

UPDATE

Asocierea Danlin -InterTranscom Impex a depus marți, 10 ianuarie o contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, cel mai probabil pentru Lotul 3 al Autostrăzii Bacău-Pașcani.  La ora redactării acestui update, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice nu se regăsește această contestație, dar înregistrarea datelor se poate face de pe o zi pe alta. Nu este clar dacă eventuala contestație pentru Lotul 3 se încadrează în termenul legal de 10 zile, desemnarea UMB fiind pe 29 decembrie 2022, conform datelor oficiale.

Articol Inițial :

Constructorul UMB „scapă” fără contestație pe lotul 3 al Autostrăzii Bacău – Pașcani, semnarea contractelor fiind blocată pe primele două loturi după contestațiile pe care le-a depus asocierea condusă de Danlin XXL, firmă din județul Neamț despre care presa locală a spus că ar fi apropiată de președintele CJ Neamț, Ionel Arsene. Pe 29 decembrie 2022, Compania de Drumuri l-a desemnat pe Umbrărescu câștigător și pentru lotul 3, Mircești – Pașcani, tronson de 28 de kilometri care va include și nodul rutier de tip turbion de la intersecția cu Autostrada Unirii (A8), iar la expirarea perioadei de 10 zile, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, niciun alt concurent nu a depus contestații, implicit contractul poate fi semnat.

Dar ce „joc” face constructorul Danlin care își caută dreptatea la CNSC doar pentru primele două loturi, deși unul dintre „capetele de acuzare” ale firmei din județul Neamț este prezumția că UMB nu are capacitate de a construi simultan toate cele 10 loturi de pe Autostrada Moldovei, fără a invoca un precedent sau o dovadă care să fundamenteze supoziția. Întrebările despre capacitatea UMB sunt, evident, legitime, au fost ridicate și de Asociația Pro Infrastructură, dar constructorul și timpul sunt singurii care pot oferi răspunsurile. Până atunci, însă, rămâne întrebarea de ce Danlin nu a contestat toate cele trei loturi la care a depus ofertă, condițiile de experiență, factorii de evaluare sau resursele fiind condiții valabile pentru toate cele trei proceduri.

În contestațiile depuse pe 4 ianuarie la CNSC, Danlin solicită Consiliului decidă anularea raportului procedurii prin care UMB a fost declarat câștigător (pe locurile 2 și 3 au fost turcii de la Nurol și Mapa), respectiv anularea deciziei CNAIR prin care a declarat oferta Danlin drept „inacceptabilă”. „Resursele tehnice, utilajele și echipamentele propuse de către ofertantul Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade nu dovedesc capacitatea tehnică a acestuia de a realiza în mod simultan mai multe contracte care se execută în același timp (sic !), condiție impusă prin cap 3.3 din specificații prin Fișa de date”, arată contestația Danlin XXL.

Pe de altă parte, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a dat dreptate constructorului Danlin XXL care a contestat evaluarea CNAIR pentru lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Dalin a solicitat ca oferta să-i fie reevaluată după ce inițial a fost considerată neconformă și respinsă pentru că nu a respectat aspectele prin care să demonstreze respectarea condițiilor de experiență pentru inginer de calitate, șef de șantier reabilitare drum respectiv șef șantier reabilitare pod (detalii aici).

Oferte Lotul 3 (28,09 km): Mirceşti (jud. Iaşi) – Paşcani (jud. Iaşi): 

1. Asocierea S.C. DANLIN XXL S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L. (Romania)
2. Asocierea S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (Romania)
3. NUROL INSAAT VE TICARET ANONIMA SIRKETI (Turcia)
4. IC ICTAS INSAAT SANA YI E TICARET A.S. (Turcia)
5. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI ve Tic.A.S (Turcia)
6. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
7. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIMA SIRKETI (Turcia)
8. AUTOMAGISTRAL PIVDEN (Ucraina)

„Am finalizat desemnarea constructorilor pe toți cei 320 de km ai A7 (Ploiești – Pașcani), a căror construcție este finanțată prin PNRR! Constructorul român UMB Spedition a câștigat și ultimul lot al secțiunii Bacău – Pașcani. Lotul 3 (Mircești – Pașcani) are o lungime de 28 de km și trebuie finalizat în 30 de luni de la semnarea contractului. Suma de 1,76 miliarde de lei, fără TVA, asigurată prin PNRR, va fi folosită inclusiv pentru construcția a 38 de poduri și pasaje”, anunța șeful CNAIR, Cristian Pistol, pe 29 decembrie 2022.

Autostrada Moldovei, A7 are 13 loturi cu o lungime totală de aprox. 320 de kilometri. Contestații sunt depuse și pe lotul 3 al secțiunii Ploiești – Buzău, iar pe loturile de mijloc ale secțiunii Focșani – Bacău, CNAIR a invitat UMB să semneze contractele.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *