Va construi Pizzarotti primul lot al Autostrăzii București Nord? Cum a ratat CNAIR semnarea contractului în ultimii 3 ani

Autostrada București Nord Lot 1

Este ziua decisivă pentru Lotul 1 al Autostrăzii A0 București Nord, ultimul tronson fără contract semnat de pe A0. Dacă nu se depun contestații, Compania de Drumuri poate semna cu Pizzarotti – Retter contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1, tronson de 18 kilometri între Autostrada A1 (Joița) și DN 1 (Corbeanca). Până luni dimineață, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor nu era înregistrată nicio contestație, dar contestațiile pot fi transmise și prin poștă și se mai așteaptă o zi-două pentru siguranță.

CNAIR i-a desemnat și după reevaluare pe italienii de la Pizzarotti pe 22 martie 2023, termen de la care se calculează cele 10 zile calendaristice pentru Lotul 1.

Aproape patru ani de la lansarea licitației și alți trei pierduți în contestații

Analize Economedia

Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii A0 București Nord a fost lansată în urmă cu aproape 4 ani, în iunie 2019, pentru 842 milioane lei, iar un an mai târziu turcii de la Nurol câștigau contractul cu o ofertă de 746 milioane. UMB, situat pe locul 5, a contestat procedura pe motiv că a fost depunctat la oferta tehnică, iar China RailWay au contestat desemnarea companiei Nurol pe motiv că nu a fost reprezentată legal. De asemenea, Intarakat (Grecia) și Pizzarotti au depus contestații, potrivit documentelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia.

În aprilie 2021, turcii de la Nurol erau din nou desemnați câștigători, dar Intrakat și Pizzarotti depuneau contestație la CNSC. După o nouă serie de contestații la CNSC și Curtea de Apel București, în octombrie 2021 CNAIR făcea o nouă desemnare: Pizzarotti – Retter, pentru ca în noiembrie inclusiv câștigătorul să depună contestație împotriva Intrakat (detalii aici).

În august 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța desemnarea definitivă a italienilor de la Pizzarotti, dar în septembrie Itarakat depunea din nou contestație, iar în noiembrie CNAIR îi desemna din nou câștigători pe italieni. În decembrie, Intrakat depune contestație, CNSC admite contestația și dispune remedierea.

Pe 22 martie 2023, CNAIR a desemnat pentru a patra dată Pizzarotti – Retter.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Compania de Drumuri poate semna cu Pizzarotti-Retter contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1 ca tot nimic ny se va intampla!
    Va mai ramane încă un ciot!
    Cum au inceput la A7 e clar ca vor termina dupa 2030!
    Alta companie nu ați gasit?😩

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.