,,Vara” din ultima lună de toamnă menține deschise cele mai frumoase drumuri din România : Transfăgărășanul și Transalpina

turism romania transfagarasa foto pixabay

Cele mai frumoase Drumuri Naționale din România, DN 7 C- Transfăgărășan și DN 67 C -Transalpina nu se închid circulației decât atunci când siguranța șoferilor este pusă în pericol, a anunțat miercuri CNAIR după o ședință cu cele 8 Direcții Regionale. Astfel, tronsoanele Piscu Negru -Bâlea Lac -Bâlea Cascadă de pe Transfăgărășan și Rânca-Obârșia Lotrului de pe Transalpina rămân deschise în aceste zile când meteorologii anunță vreme bună fără ninsoare, viscol sau polei care ar putea să pună în pericol siguranța circulației.

Șeful CNAIR, Cristian Pistol : ,,Astăzi am organizat o videoconferință cu toți reprezentanții direcțiilor regionale și ai secțiilor de drumuri naționale responsabili cu întreținerea rețelei rutiere pe perioada de iarnă.

Am spus clar tuturor celor implicați că prioritate au viața și integritatea, atât a participanților la traficul rutier, cât și a personalului CNAIR implicat direct în activitățile de deszăpezire.
Vreau să ținem drumurile cât mai mult deschise dar nu vom ezita să închidem sectoare de drum dacă există cel mai mic pericol pentru cei aflați în trafic. Le-am cerut responsabililor să fie proactivi pentru că este mai simplu să preîntâmpinăm decât să remediem consecințele. Am trecut în revistă și utilajele care vor participa la deszăpezire și am cerut ca atât cele proprii, cât și cele ale prestatorilor să fie în stare bună de funcționare și să aibă reviziile făcute.
Nu vreau ca în baze să existe vreun utilaj care nu poate interveni acolo unde este nevoie. De asemenea, am verificat stocurile de materiale antiderapante existente în acest moment pentru că vreau să fim pregătiți în orice moment să intervenim acolo unde situația o impune. În acest an vom închide drumurile de munte, în special Transfăgărășanul și Transalpina, doar atunci când condițiile meteorologice pot pune în pericol viața celor care le tranzitează.” (n.r subliniera din citat aparține Economedia)
Regulamentul de Funcționare prevede închiderea circulației în funcție de condițiile meteo sau de la la sfârșitul lunii octombrie până la începutul lunii iulie pentru Transfăgărășan.Pentru ca al doilea cel mai înalt drum din ţară să rămână deschis mai mult de patru luni pe an, CNAIR prin cele două Regionale care administrează Transfăgărăşanul ar trebui să construiască mai multe copertine de beton de protecţie (polate) care să protejeze şoferii de căderile de pietre şi avalanşe. Extinderea perioadei în care Transfăgărăşanul poate rămâne deschis circulaţiei a fost cerută insistent de sectorul turistic din judeţele Argeş şi Sibiu. Ultima licitaţie lansată anul trecut pentru modernizarea DN 7 C a fost anulată. Potrivit caietului de sarcini CNAIR căuta soluţii tehnice pentru „trecerea de la un drum deschis temporar circulaţiei la unul permanent deschis, pe cât posibil”.

Transfăgărăşanul, construit în perioada 1970 – 1974, este al doilea cel mai înalt drum din România, ajungând la o altitudine maximă de 2.042 metri, în timp ce DN 67 C -Transalpina atinge în Pasul Urdele 2.145 metri altitudine.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *