Volkswagen încă are probleme în SUA, în scandalul Dieselgate de acum șase ani

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Curtea Supremă a Statelor Unite a respins luni oferta Volkswagen de a evita procesele intentate de oficiali din trei state care solicită despăgubiri ca urmare a scandalului Dieselgate provocat de producător german de automobile.

Judecătorii au refuzat să asculte apelurile VW și ale furnizorului german de mașini Robert Bosch LLC cu privire la o hotărâre a unei instanțe inferioare care permite comitatului Hillsborough din Florida și comitatului Salt Lake din Utah să tragă la răspundere companiile în temeiul legilor și reglementărilor locale care interzic modificarea controlului emisiilor vehiculelor. Instanța a respins, de asemenea, apelul VW la o hotărâre similară într-un caz introdus de statul Ohio.

Filiala Volkswagen Group of America a susținut că, în temeiul Legii privind aerul curat, legea emblematică a mediului din SUA, numai guvernul federal poate depune astfel de pretenții. VW a menționat că a ajuns deja la un acord de peste 20 de miliarde de dolari cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA.

Procesele au acuzat VW că a înșelat EPA – și, prin aceasta, a încălcat și legile locale, scrie Reuters.

Volkswagen a încercat să anuleze și o hotărâre din 2020 a unei curți de apel din San Francisco, care a decis că Legea privind aerul curat nu a prevenit eforturile locale de a impune răspundere pentru vehiculele pe care VW le-a manipulat după ce au fost vândute. Curtea a fost, totuși, de acord cu faptul că VW că nu ar putea fi tras la răspundere în temeiul legilor locale anti-falsificare pentru acțiunile pe care le-a întreprins înainte de vânzare.

Cu toate astea, decizia sa ar putea duce la alte sancțiuni pentru Volkswagen, care a consumat deja circa 30 de miliarde de dolari pentru amenzi sau înțelegeri în cazul Dieselgate.

Volkswagen a încercat, de asemenea, să anuleze o hotărâre din iunie a Curții Supreme din Ohio, care a ajuns la o concluzie similară.

Alături de modelele Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda care au motoare diesel Euro 5 din familia EA 189, în scandal au apărut ulterior și Renault, Citroen și Peugeot.

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *