Cariad, filiala de software a Volkswagen și furnizorul de automobile Bosch fac echipă pentru a dezvolta software pentru conducerea automată care să fie utilizată în mașinile Volkswagen, au anunțat companiile într-o declarație comună.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Folosind datele din flota Volkswagen, partenerii vor dezvolta așa-numitul software de conducere autonomă de nivel 2 – care permite conducerea fără intervenția șoferului în orașe, zonele rurale și pe autostradă – precum și un sistem de nivel 3 care preia toate funcțiile de conducere pe autostradă.

Cele două companii se așteaptă să implementeze software de Nivel 2 în vehiculele Volkswagen începând cu 2023.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

După un timp nedefinit, Bosch va duce tehnologia pe piața externă, a declarat șeful său de software, Matthias Pillin.

„Parteneriatele pentru dezvoltarea de software nu sunt neobișnuite… odată ce ați generat IP-ul relevant, vă puteți urma propriile căi”, a spus directorul general al Cariad, Dirk Hilgenberg.

Parteneriatul este al doilea anunțat în acest an de companii, care săptămâna trecută au declarat că vor înființa o societate mixtă pentru a dota fabricile de celule de baterii.

Atât Volkswagen, cât și Bosch și-au grupat operațiunile software în divizii unice pentru a-și consolida oferta în fața concurenței în principal din partea Tesla, precum și a companiilor precum Alphabet care se aventurează tot mai mult în sectorul auto.

Volkswagen își propune ca Cariad să furnizeze 60% din software-ul în vehiculele Volkswagen până în 2025, în creștere față de 10% când unitatea a fost fondată în 2020.

Volkswagen a investit 2,6 miliarde de dolari în startup-ul Argo AI, care dezvoltă vehicule de Nivel 4 – unde mașina poate controla majoritatea situațiilor în mod independent, dar șoferii pot prelua controlul.

Bosch și Daimler au anunțat încă din 2017 că au planuri de a construi o flotă comună de „robo-taxi” cu conducere automată – dar parteneriatul a fost anulat în 2021, la câteva luni după ce CEO-ul Daimler a evidențiat costurile ridicate și riscurile implicate.

Daimler a fost primul care a obținut aprobarea de reglementare pentru sistemul său de conducere hands-free în decembrie.