Volkswagen și Bosch, nou parteneriat, de data asta pentru dezvoltarea de software pentru mașini cu conducere automată

volkswagen logo

Cariad, filiala de software a Volkswagen și furnizorul de automobile Bosch fac echipă pentru a dezvolta software pentru conducerea automată care să fie utilizată în mașinile Volkswagen, au anunțat companiile într-o declarație comună.

Folosind datele din flota Volkswagen, partenerii vor dezvolta așa-numitul software de conducere autonomă de nivel 2 – care permite conducerea fără intervenția șoferului în orașe, zonele rurale și pe autostradă – precum și un sistem de nivel 3 care preia toate funcțiile de conducere pe autostradă.

Cele două companii se așteaptă să implementeze software de Nivel 2 în vehiculele Volkswagen începând cu 2023.

După un timp nedefinit, Bosch va duce tehnologia pe piața externă, a declarat șeful său de software, Matthias Pillin.

„Parteneriatele pentru dezvoltarea de software nu sunt neobișnuite… odată ce ați generat IP-ul relevant, vă puteți urma propriile căi”, a spus directorul general al Cariad, Dirk Hilgenberg.

Parteneriatul este al doilea anunțat în acest an de companii, care săptămâna trecută au declarat că vor înființa o societate mixtă pentru a dota fabricile de celule de baterii.

Atât Volkswagen, cât și Bosch și-au grupat operațiunile software în divizii unice pentru a-și consolida oferta în fața concurenței în principal din partea Tesla, precum și a companiilor precum Alphabet care se aventurează tot mai mult în sectorul auto.

Volkswagen își propune ca Cariad să furnizeze 60% din software-ul în vehiculele Volkswagen până în 2025, în creștere față de 10% când unitatea a fost fondată în 2020.

Volkswagen a investit 2,6 miliarde de dolari în startup-ul Argo AI, care dezvoltă vehicule de Nivel 4 – unde mașina poate controla majoritatea situațiilor în mod independent, dar șoferii pot prelua controlul.

Bosch și Daimler au anunțat încă din 2017 că au planuri de a construi o flotă comună de „robo-taxi” cu conducere automată – dar parteneriatul a fost anulat în 2021, la câteva luni după ce CEO-ul Daimler a evidențiat costurile ridicate și riscurile implicate.

Daimler a fost primul care a obținut aprobarea de reglementare pentru sistemul său de conducere hands-free în decembrie.

sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.