Cel puţin patru supertancuri petroliere chineze transportă ţiţei rusesc Ural în China / China, cel mai mare importator de petrol din lume, a continuat să cumpere petrol rusesc, în ciuda sancţiunilor occidentale

petrolier Sursa foto: Dreamstime

Cel puţin patru supertancuri petroliere chineze transportă ţiţei rusesc Ural în China, conform surselor comerciale şi a datelor de urmărire, citate de Reuters.

Moscova caută nave pentru export după ce plafonul adoptat de G7 pentru preţul petrolului a restricţionat utilizarea serviciilor occidentale de transport şi de asigurări.

China, cel mai mare importator de petrol din lume, a continuat să cumpere petrol rusesc, în ciuda sancţiunilor occidentale, după ce preşedintele rus Vladimir Putin şi liderul chinez Xi Jinping au lansat ceea ce ei au numit un parteneriat fără limită, înainte de războiul din Ucraina.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Sursele au spus că un al cincilea supertanc petrolier transportă ţiţei în India, care, la fel ca și China, a continuat să cumpere petrol rusesc vândut cu reducere, în timp ce mulţi cumpărători occidentali apelează la alţi furnizori.

Toate cele cinci transporturi au fost programate între 22 decembrie şi 23 ianuarie, potrivit surselor şi datelor Eikon de urmărire a navelor.

Plafonul de preţ al G7 introdus în decembrie permite ţărilor din afara Uniunii Europene să importe petrol rusesc pe mare, dar interzice companiilor de transport maritim, de asigurare şi de reasigurare să manipuleze mărfurile de ţiţei ruseşti, cu excepţia cazului în care sunt vândute la un preţ sub plafonul de 60 de dolari.

”Cu preţurile petrolului Ural cu mult sub limita de preţ, afacerea de cumpărare şi comercializare a petrolului Ural este în esenţă legitimă”, a spus un director al unei firme chineze implicată în transporturi.

În timp ce Statele Unite şi aliaţii săi încercau să sufoce veniturile din energie ale Moscovei pentru a-şi limita capacitatea de a finanţa războiul din Ucraina, Rusia a reorientat rapid exporturile de petrol din Europa anul trecut, în principal către Asia.

Călătoriile mai lungi, reducerile mari şi tarifele record de transport de marfă au adus profituri, dar utilizarea super-tancurilor petroliere pe rutele asiatice poate reduce acum costurile de transport.

Ministerele ruse ale Energiei şi Transporturilor au refuzat să comenteze. Ministerul de Externe al Chinei nu a răspuns unei solicitări de comentarii, deşi Beijingul a calificat anterior sancţiunile occidentale împotriva Rusiei drept ilegale.

Ministrul indian al petrolului, Hardeep Singh Puri, a declarat, joi, la o conferinţă de presă, că India va cumpăra petrol de oriunde ar putea obţine cel mai ieftin preţ.

Surse din industrie spun că rafinăriile indiene beneficiază de o reducere de 15-20 de dolari pe baril la petrolul rusesc pe bază de livrare, în comparaţie cu petrolul Brent.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: