Producătorul danez de jucării Lego A/S a anunţat marţi că magazinele deschise în China şi cererea solidă din Europa Occidentală şi cele două Americi i-au permis să îşi crească vânzările cu 17% în 2022, adăugând că în acest an se aşteaptă să înregistreze o creştere superioară pieţei, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Firma de familie renumită pentru cărămizile sale de plastic colorate a precizat că vânzările au ajuns la 64,6 miliarde de coroane daneze, aproximativ 9,25 miliarde de dolari, anul trecut, când a deschis 155 de noi magazine, ceea ce a dus numărul total de magazine Lego din întreaga lume la peste 900.
“Avem un moment foarte bun şi cred că vom continua în 2023”, a declarat directorul general de la Lego, Niels Christiansen.
Lego intenţionează să deschidă alte 145 de magazine în acest an, majoritatea în China, ceea ce potrivit lui Niels Christiansen va ajuta compania să îşi crească vânzările cu o singură cifră.
Printre cele mai bine vândute produse Lego în 2022 s-a numărat seturile Star Wars şi Harry Potter, precum şi produsele din gama City şi Technic.
Compania daneză, care acum are peste 27.000 de angajaţi la nivel mondial, a dezvăluit că vânzările sale au crescut atât în timpul pandemiei, când mulţi oameni au stat în casă, cât şi după ridicarea restricţiilor. “După câţiva ani extraordinari, am putea vedea o revenire la un ritm mai normal de creştere. Dar credem că putem continua să înregistrăm un ritm de creştere superior pieţei”, a spus Niels Christiansen.
În 2022, profitul operaţional a crescut cu 5%, până la 17,9 miliarde de coroane, după un salt de 32% în anul anterior.
CEO-ul de la Lego a subliniat că firma nu are planuri imediate care să vizeze majorarea preţurilor şi că este optimist că aceste costuri cu transportul şi materiile prime vor începe să scadă.
În cadrul strategiei sale de a-şi plasa facilităţile de producţie cât mai aproape de pieţele principale, Lego intenţionează să inaugureze noi uzine în Vietnam şi statul Virginia (SUA), în 2024, respectiv 2025.
Lego Group este prezent în peste 130 de ţări. Filiala din România a grupului a fost înfiinţată în anul 2011, dar şi-a început oficial activitatea la 1 ianuarie 2012. Lego deţine o cotă de 30% pe piaţa de jucării din România.